Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har kollat runt på 18" fälgar nu och fått tips på forumet. Nu har jag ringat in 3 fälgar jag skulle kunna tänka mig. Vad tycker ni? Motivera gärna lite kort (typ gubbigt, för trendigt, töntigt etc).

Alt.1 Balius 8x18" Chromed
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 279517.htm

Alt.2 Fortuna 8x18" Diamond Cut/grey
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 282429.htm

Alt.3 Zubra 8x18" Silver Bright
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 279518.htm

Man kan se hur de ser ut på en svart V70 här:
http://www.volvocars.com/se/All-Cars/Vo ... fault.aspx

Kan ni även rekommendera passande sommardäck med bra komfort som är tysta tack?

Tack på förhand!

//D
Kan tyvärr inte rekommendera däck, dock kan jag ge snabba synpunkter på de tre fälgarna du fastnat för:

Balius är rätt snygga, men samtidigt lite väl "tråkiga" enligt min mening, och dessutom borde de vara helvetiskt svåra att rengöra om det kommer lite slask och sånt. Dessutom gillar jag inte alls kromfälgar, men smaken är ju som baken...

Fortuna är min klara favorit :-)-)
Riktigt, riktigt snygga på V70/S80. Känns moderna men samtidigt tidlösa på ett skönt sätt. Inte alltför gubbiga heller :wink:

Zubra kommer på andraplats för mig. "Roligare" än Balius men inte alls lika snygga som Fortuna. Jag har nog aldrig sett ett par riktiga Zubra (vilket jag gjort med de två andra fälgarna), så det är givetvis möjligt att de ser bättre ut i verkligheten. Kort sagt, inget fel på dem, men inte heller särskilt snygga. Då skulle jag mycket hellre valt Odysseus (som tyvärr verkar väldigt vanliga på V70II).

Lycka till med bilköpet hursomhelst!
Jag tycker att Balius, både silver bright och "chromed" hör hemma på S80 Executive. Så nej på den! :wink: Sedan tycker jag att Zubra ser för "tung" ut på en V70 av någon anledning.

Mitt val hade alltså blivit Fortuna Diamond Cut! Utan tvekan!

Jag har ContiSportContact 3 på S80in (245/40 18") och jag tycker att dom är helt perfekta! Tysta, komfortabla och grymt bra grepp! Har bara provat dom och Pirelli P-Zero Rosso i den dimensionen och jag föredrar Continental.
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger.
XCThord skrev:Balius är rätt snygga, men samtidigt lite väl "tråkiga" enligt min mening, och dessutom borde de vara helvetiskt svåra att rengöra om det kommer lite slask och sånt. Dessutom gillar jag inte alls kromfälgar, men smaken är ju som baken..
Faktiskt inte farligt alls att rengöra. Ok att dom är jobbigare än Fortuna som jag har på vintern, men inga större problem ändå!
Jag hade av dina alternativ valt Balius, om bilen är svart.
Om jag däremot väljer fritt själv skulle det blivit Balius i silver, det fanns i en av dina länkar, men inte på galleriet.
Detta eftersom jag anser att chrom är för hallickar och kokainförsäljare :wink:
Smaken är som baken, MÅSTE du ha 18" förresten?
Dyrt att byta dessa däck när det är dags...
/greenbay
VADÅ "chrom är för hallickar och kokainförsäljare"?
Vist hatar jag också Amerikanska överdrivna Kromfälgar som har gett ett dåligt namn... Men är dem designade för en Volvo då ska de vara kraftfulla och diskreta på en och samma gång!
Jag har tidigare undvikit Kromfälgar, men nu har jag Venator Chrome på min S80 V8 och ångrar inte en sekund. Även om bilen är välutrustad så ar allting diskret och ellegant ändå. Det ska vara lite intellekt i designen och det finns hos Volvo även om det är Chrome.
Till vinter har jag Fortuna!
MVH
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Onödig citering.
XC90_Executive skrev:Jag tycker att Balius, både silver bright och "chromed" hör hemma på S80 Executive. Så nej på den! :wink: Sedan tycker jag att Zubra ser för "tung" ut på en V70 av någon anledning.

Mitt val hade alltså blivit Fortuna Diamond Cut! Utan tvekan!
Instämmer helt. På en V70 tycker jag Fortuna passar absolut bäst av dessa tre.
Fortuna är mitt val, den passar som handsken på en Volvo.
Lite mer liv i fälgen än dom övriga.
Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]

Xc60 MY26 Kylt handsfack

Ja, vissa av dem har det.