Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kez_style
#281114
Idag på morgonen gick det varken komma in i bilen och att det gick inte att starta bilen när jag kom in manuellt.
Blev Volvo asistans fick vänta lite över 1 timma och då fick batteriet laddas och bilen hamnade på verkstaden där det blev bekräftat att batteriet blev totalt urladdad pga av larmet!

Tråkigt att sånt händer... fick t.om en Renault Megane som lånebil :cry: (bättre än inget trots allt)
Senast redigerad av 1 kez_style, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av kave
#281116
kez_style skrev:Idag på morgonen gick det varken komma in i bilen och att det gick inte att starta bilen när jag kom in manuellt.
Tråkigt att sånt händer... fick t.om en Renault Megane som lånebil :cry: (bättre än inget trots allt)
Egentligen har du rätt att kräva motsvarande bil när bilen inte går att köra.
Användarvisningsbild
av kez_style
#281127
kave skrev:
kez_style skrev:Idag på morgonen gick det varken komma in i bilen och att det gick inte att starta bilen när jag kom in manuellt.
Tråkigt att sånt händer... fick t.om en Renault Megane som lånebil :cry: (bättre än inget trots allt)
Egentligen har du rätt att kräva motsvarande bil när bilen inte går att köra.
Kollade precis med dem, dem hade endast 1st! hyrbil kvar som jag fick låna... som jag ska lämna fulltankad tillbaka
av Psyko
#281156
XC90_Executive skrev:
kez_style skrev:som jag ska lämna fulltankad tillbaka
Va!? På en verkstadshyrbil!?

Det har jag aldrig gjort kan jag säga....
Betalar du inte bensinen på din egna bil helller :wink:

Självklart ska bilen lämnas tillbaka med full tank, varför
skulle Återförsäljaren stå för Bensinen du kör upp ?

XC90 Executive :
Är det inte så att din bil står registrerad på ett Företag då kanske ?.
Isf blir Företaget debiterat när bilen tankas upp, dessutom får Företaget
momsen för hyrbilskostnaden debiterad
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
#281158
Volvo AssistanceDet vi siktar på är att du ska kunna fortsätta färden, helst i den egna bilen. Om det tar längre tid än en halv arbetsdag (4 timmar) att reparera bilen kan du välja ett av följande alternativ:
• Hemtransport i bil, buss, tåg eller flyg för samtliga i bilen,
inklusive bagage.
• Hotellinkvartering i max 4 nätter för samtliga i bilen, plus
levnadsomkostnader.
• Hyrbil i tre dagar.
av Mr T
#281170
Jag inte heller betalat för vare sig lånebil eller bensin när jag lämnat in bilen på garantisaker. Att det sen är den minsta Renaulten man får kan jag leva med.

//Mr T
av riha
#281187
Psyko skrev:
XC90_Executive skrev:
kez_style skrev:som jag ska lämna fulltankad tillbaka
Va!? På en verkstadshyrbil!?

Det har jag aldrig gjort kan jag säga....
Betalar du inte bensinen på din egna bil helller :wink:

Självklart ska bilen lämnas tillbaka med full tank, varför
skulle Återförsäljaren stå för Bensinen du kör upp ?

XC90 Executive :
Är det inte så att din bil står registrerad på ett Företag då kanske ?.
Isf blir Företaget debiterat när bilen tankas upp, dessutom får Företaget
momsen för hyrbilskostnaden debiterad

Ja, jag förstår att den skall fulltankas när den lämnas åte, men endast om den är fulltankad när den hämtas ut, vilket oftast inte är fallet. Jag tankar ju inte i mer än vad det var i den när jag hämta ut den.
av riha
#281189
kez_style skrev:Idag på morgonen gick det varken komma in i bilen och att det gick inte att starta bilen när jag kom in manuellt.
Blev Volvo asistans fick vänta lite över 1 timma och då fick batteriet laddas och bilen hamnade på verkstaden där det blev bekräftat att batteriet blev totalt urladdad pga av larmet!

Tråkigt att sånt händer... fick t.om en Renault Megane som lånebil :cry: (bättre än inget trots allt)

Det ingen har ställt sig frågan är:
• Vad utlöste larmet.
• Varför hörde ingen larmet (lönt att ha larm om den kan stå o larma en hel natt utan att någon gör något åt det, allra minst ägaren).
• Sen ser jag väl det som en feature att den larmat slut batteriet, det gör det svårare att stjäla den sen. :-)
#281248
Psyko skrev:Betalar du inte bensinen på din egna bil helller :wink:

Självklart ska bilen lämnas tillbaka med full tank, varför
skulle Återförsäljaren stå för Bensinen du kör upp ?

På en hyrbil som man får om bilen är inne på t.ex plåtverkstan står det att den ska vara upptankad när man lämnar den igen. Men på garantireparationer när man får en verkstadshyrbil står det inget om det vad jag vet. Det brukar aldrig vara full tank när man får dom. En gång var det tomt och ja gick och sa det, då följde en man med ut så jag fick full tank. Jag frågade honom "ska jag tanka upp den när jag lämnar den sen?"..."Nej det behöver du inte". Därför gör jag inte det! :wink:
EGR kylare 2,0 D

Vill bara tillägga att priset du nämner […]

Då vart oljbyte utförd. Sil på h[…]

Däckslitage insidan.

Det var fel hjulinställning, fick justera in […]

Han nekar allt, att det inte vart så nä[…]