Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nimbus19
Jag har en V70II business med blåtandstelefon.
Uppkopplingen fungerar hur bra som helst varje gång jag sätter mej i bilen.
När någon ringer så ringer det i bilen precis som det skall, men när jag svarar via "enter" knappen så kopplas inte samtalet upp i bilen, utan samtalet kopplas till mobilen som vanligt.
Jag har en SonyEricsson W950

Det är mycket möjligt att jag gör fel när jag svarar, men jag har inte hittat något i manualen, så....
Är det någon annan som har liknande problem?
av Nimbus19
Jag har tittat på inställningar i telefonen och inte hittat något konstigt där.
Kan det vara så att det är min blåtandshandsfree som spökar.
Skall prova att stänga av den när jag är i bilen för att se om det funkar bättre då.
av Psyko
Det finns en inställning i telefonen under
Inställningar-kommunikation-Bluetooth-handsfree

Där kan man välja var man vill ha inkommande samtal, telefon eller h-free.
Användarvisningsbild
av leiwi
det är nog så att din telefon blir lite "vankelmodig " när den skall koppla upp inkommande samtal , det är ju så att både din "öronmussla" och bilens blåtand indenfieras av din telefon som handsfree enhet,
det är mycket svårt att få telefoner att hantera flera blåtandsenheter samtidigt , i alla fall felfritt.
Användarvisningsbild
av CarMan
volvo har en sida där man kan kolla vilka telefoner som fungerar & vad som fungerar.
det står vilken mjukvara det har arit i telefonen dom provat & det förutsätter att du har senaste mjukvaran i bilen.

sidan är levande så den fylls på o ändras hela tiden (mjukvarorna i telefonerna ändras ju i bland, så funktioner i telefonerna kan ändras, eller så kan en fungerande telefon sluta at fuke eller tvärtom)

http://www.volvocars.com/se/salesandser ... fault.aspx
Användarvisningsbild
av Krollspell
Jag har samma problem med min S/E C905. Det är bara att vänta på ny mjukvara till din bil. Tyvärr så är inte alla nya telefoner kompatibla trots en standardisering enl Volvo själva.
Användarvisningsbild
av Appel
Nimbus19 skrev:Jag har tittat på inställningar i telefonen och inte hittat något konstigt där.
Kan det vara så att det är min blåtandshandsfree som spökar.
Skall prova att stänga av den när jag är i bilen för att se om det funkar bättre då.
Min fungerar väldigt sporadiskt om jag har min blåtandshandsfree igång, stänger jag av den så fungerar det klockrent i bilen!
av HCM
Jag har nyligen bytt till Sony Ericsson C905 och nu får mottagen höra ett eko på sin egen röst när dom ringer till mig. Mindre lustigt. Kopplar jag in en annan telefon på mon bluetooth funkar det perfekt.

Pratar jag med 905:an vanligt finns det inget eko.

Någon vet kan gissa vad detta beror på?
Användarvisningsbild
av Krollspell
HCM skrev:Jag har nyligen bytt till Sony Ericsson C905 och nu får mottagen höra ett eko på sin egen röst när dom ringer till mig. Mindre lustigt. Kopplar jag in en annan telefon på mon bluetooth funkar det perfekt.

Pratar jag med 905:an vanligt finns det inget eko.

Någon vet kan gissa vad detta beror på?
Jag skrev om det i inlägget nedan men du kanske inte orkade läsa det? Jag har samma problem med min S/E C905. Det är bara att vänta på ny mjukvara till din bil. Tyvärr så är inte alla nya telefoner kompatibla trots en standardisering enl Volvo själva.

Du kan även kolla själv här: http://www.volvocars.com/se/salesandser ... fault.aspx

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]