Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kimozabe
Hej,

Hittade en beg 2.0F Summum hos en bilhandlare, 850 mil på mätarn.
Har tidigare varit en visningsbil för volvo så Volvo är tidigare ägare.
Electric Silver. Den hade inte Döda vinkel kameror men den hade navigator, driver alert system, herrgårdsvagnspaket 1. fram o bak parkeringshjälp och lite annat lull lull.

Fick ett pris på 260 000 eller 269000 med Vinterhjul. Uppskattat nypris va 355 000. Kan det stämma?

Är det ett bra pris, eller ska man leta vidare? Ligger några beg Summum på nätet men tyvärr är det röd klädsel på dem.

Finns också en näst intill fullutrustad Momentum med 3000mil på mätarn men tyvärr är det beige klädsel och det går inte. Den skulle dom ha 220 000 för.

Hjälp
av Kimozabe
Ringde precis en annan bilhandlare.

En ny 2.0F summum skulle gå på 252 000kr med inbytesrabatt på 20 000, 10 000 miljöbilspremie, 8 000 taxfree och sedan 6000 kr för tillbehör på det.

Kanske mera värt?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
När du räknade på den nya bilen , är det då en summum utan extra tillbehör? Jag skulle nog välja den första bilen som har nästan all utrustning.
Du borde kunna pruta mer på vinterdäcken.
Användarvisningsbild
av henka35
Kimozabe skrev:Hej,

Hittade en beg 2.0F Summum hos en bilhandlare, 850 mil på mätarn.
Har tidigare varit en visningsbil för volvo så Volvo är tidigare ägare.
Electric Silver. Den hade inte Döda vinkel kameror men den hade navigator, driver alert system, herrgårdsvagnspaket 1. fram o bak parkeringshjälp och lite annat lull lull.

Fick ett pris på 260 000 eller 269000 med Vinterhjul. Uppskattat nypris va 355 000. Kan det stämma?

Är det ett bra pris, eller ska man leta vidare? Ligger några beg Summum på nätet men tyvärr är det röd klädsel på dem.

Finns också en näst intill fullutrustad Momentum med 3000mil på mätarn men tyvärr är det beige klädsel och det går inte. Den skulle dom ha 220 000 för.

Hjälp
Kolla på Volvos hemsida och bygg den så ser du vad den kostar.

//Henrik
av Kimozabe
bilgalen skrev:Inbytesrabatt på 20000, gäller den alla inbytesbilar i Volvo-handeln just nu eller endast Volvo-bilar?
Det är vad volvo ger så det gäller nog bara för volvobilar. tillomed imorgon eller måndag tror jag.

Lyfter en gammal tråd.. jag har själv f[…]

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var s&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det verkl[…]

Jag kör hybrider från Volvo regelbundet[…]