Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nordan
Läste i teknikensvärld idag att V70 kommer få nya märket i grillen, nya ratten samt uppdaterad mittkonsoll. Stod inget om stolarna från S80, hoppas dom oxå hamnar i V70. Nån som vet?
av mabraham
Imorgon ska handlarna få info om MY10. Jag är mest nyfiken på vad som kommer att hända med automatlådorna. Kommer Powershift att introduceras över hela linjen? Själv så ska jag beställa en 2.5FT, dock kan jag fortfarande ändra spec. Om Powershift kommer till MY10 så kommer kanske Geartronic inta att vara så populärt på andrahandsmarknaden...

Natirligtvis är ändringar i paket, priser och utrustningsnivåer också intressant...

Någon som vet något med säkerhet?
av mabraham
Tydligen inte mycket nytt i MY10 för V70 förutom alla de nya dieselmotorerna då. Powershift kommer tydligen inte den närmaste tiden.

Business-kampanjen avslutas och följs antagligen inte av något nytt den närmaste tiden så skynda er att lägga order!
av Arese
mabraham skrev:Tydligen inte mycket nytt i MY10 för V70 förutom alla de nya dieselmotorerna då. Powershift kommer tydligen inte den närmaste tiden.

Business-kampanjen avslutas och följs antagligen inte av något nytt den närmaste tiden så skynda er att lägga order!
Hej

230 hk i FT:n känns bra. Har inte sett några diagram men idag storknar den norr om 5500 varv.

Mvh
Arese
av mabraham
Arese skrev:
mabraham skrev:Tydligen inte mycket nytt i MY10 för V70 förutom alla de nya dieselmotorerna då. Powershift kommer tydligen inte den närmaste tiden.

Hej

230 hk i FT:n känns bra. Har inte sett några diagram men idag storknar den norr om 5500 varv.

Mvh
Arese
Menar du att det kommer en uppgradering av FT:n?
Användarvisningsbild
av Guligan
Frågan hur länge man behöver vänta på gasbilen bara. MY10 lär väl komma till eller efter sommaren, tveksamt om gasversionen kan kundlevereras då.
av mabraham
Med tanke på förbättringarna som specats för S80 2.5FT så hoppas man ju att V70 MY10 får samma förbättringar...

Källa: media.volvocars.com

Acceleration
2009: 7,7 sec / 8,0 sec
2010: 7,3 sec / 7,5 sec

Bränsleförbrukning:
2009: 9,2 / 10,1 (bensin)
2010: 8,6 / 9,6 (bensin)
2009: 12,9 / 14,1 (E85)
2010: 12,1 / 13,4 (E85)

Motoreffekt:
2009: 200hk / 300Nm
2010: 231hk / 340Nm

Synd bara att man lagt order på en V70 MY09. Hoppas att dessa förbättringar går att få på sin "gamla" motor, det verkar inte vara något annat som gjorts i motorväg. Det är ju en helt annan sak på 2.4D/D5 där de faktiskt gjort rätt stora konstruktionsändringar...

Enligt några personer på forumet så kommer nog Volvo erbjuda denna optimering för en billig peng för gamla 2.5FT och jag betalar gärna... Skulle tro att bilen kommer kännas en hel del bättre att köra!
av s6025t
Det är en ny växellåda på M66D F2A på MY10 mot M66W på MY09 så de är nog mer än bara mjukvara som är ändrat för o få ner förbrukningen
av Speedlink
mabraham skrev:
Enligt några personer på forumet så kommer nog Volvo erbjuda denna optimering för en billig peng för gamla 2.5FT och jag betalar gärna... Skulle tro att bilen kommer kännas en hel del bättre att köra!
Var har du sett detta, att man kan optimera sin 09a för en billig penning? Har letat efter info och det enda jag hittat är den som visar på ökad prestanda i MY10. Att det skulle gå att uppdatera befintliga motorer vore mycket bra, med var kommer den infon egentligen ifrån?

Det står ju heller ingenstans att bilen har […]

I dokument som batteribolaget skickat in till a[…]

Ajdå, såpass. Jag får lämna[…]

Gå in i Inställningar, My Car och sen f[…]