Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vålvå
Ja, har ni nått tips på snygga 18" fälgar till V70:n,finns inte så mycket att välja på när man kollar runt! Inga orginalfälgar utan eftermarknadsfälgar.
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Sitter i samma funderingar som du. Jag har kollat runt lite och klippt och klistrat lite.
Här är några bilder på tänkbara fälgar i 18" till min Oystergråa V70II.

ACE Monaco
Bild

MEGA Spokera
Bild

MEDEA (V50 replica)
Bild

XC90 Replica i 19"
Bild

Jag är inne på Medea replican i 18". Har dock inte bestämt mig ännu... ??:-/

//Henrik
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Maximilian skrev:Vilka BBS/OZ -fälgar skall jag ha då till sommaren? 19 eller 20?

Någon med bra öga :-DD
Om du kan tänka dig annat märke än BBS eller OZ så tycker jag att HEICO SPORTIV VOLUTION® X är grymt snygga på V70. Finns i 18-20" silver/titan/diamond cut.
Användarvisningsbild
av henka35
XC90_Executive skrev:Bild Bild

9x20" Volution X Forged. Dyra som F*N! :D

Även Volution V är snygga! Finns från 18-20" också. I olika färger.

Bild
Jag skulle vilja ha Heico Volution X Forged, men då får man nästan sälja bilen för att kunna köpa fälgarna :-O)

Ang. billiga kopior så vet jag inte om de är så mycket svagare än orginal fälgar. Jag vet då ingen så har haft problem med "pirat" fälgar.
Dock vet jag två som har kört sönder sina Thor 17" (V70N) pga. dålig väg. Så det handlar nog mer om att man bör vara försiktig oavsett fälgtillverkare och prisklass.

/Henrik
av bult
Kommer aldrig mer att köpa pirat fälgar till någon bil, sist jag vart "blåst" fick jag en Nebula kopia som vart skev från fabrik, visst inga problem med att få en ny men ett jäkla tramsande hit o dit.
av tunnis
Vart får man tag på Nebula 18" ?
Letade runt i höstas utan att få napp coh nu är det ju snart dags å beställa nya sommarpukor.
Och vart hittar man MEGA Spokera de var ju asschysta :twisted:
Xc60 MY26 Kylt handsfack

Har xc60 MY26 kylt handsfack?

Kylvätska till 740 b230f

Tänk på att du tömmer hela systeme[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Det laddas automatiskt.

Tid för service - volvo s60 2017

Motorn lär hålla men försäkri[…]