Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nudie
Kikar lite på ekonomin vid köp/leasing av en XC60;

Vad kostar 19"-hjulen Achilles, som jag för övrigt tycker är nödvändiga för att XC60 ska se riktigt bra ut...? Tillsammans med aluminium-detaljerna nertill dvs.

Hur verkar det med allvädersdäck? Något att satsa på? Eller ska man byta vår och vinter?

Hur mycket vet vi om nya 2,4D? Vad gäller kraft och förbrukning etc.? Hur mycket billigare blir den än nya D5'an?

Hur lång är leveranstiden generellt? När behöver man beställa för att hinna få bilen innan sommaren?
Användarvisningsbild
av CarMan
Fråga 1. Kan din volvo handlare svara på (då får du korekt uppgift)
fråga 2. Allvädersdäck är ett konstigt begrepp, då dessa igentligen inte existerar. du bör köpa vinterdäck & somardäck, men du kan mycket väl köra på dubbfria vinterdäck om du vill
fråga3. bör din bilhanddlare ha uppgifer på
fråga 4. kan din bilhandlare svara på o ingen annan (fins ju en hel del lagerbilar...)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Achilles 19" Dark grey/matt kostar 6400kr styck om jag inte minns helt fel. Kan dubbelkolla senare...

Allvädersdäck är ren S K I T. Dåligt på vintern och dåligt på sommarn. Bilen kommer hur som helst med 17"/18" från fabrik. Då kan man likaväl fixa att ÅF köper tillbaka däcken och byter ut dom mot vinterdäck.

Det som finns ute officiellt är att den ska ha 175hk och 420Nm. 0,6l/mil och 159g CO2/km. Grundpriset för 2,4D fwd är ca 340 000kr. Kan skifta beroende på ÅF. Så den blir väl ca 30 000 kr billigare än D5 awd.

Lev tid varierar. ÅF vet ungefärlig levtid.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]