Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hjulsdriven bil?

Jag har inte provkört Tiguan men är väldigt imponerad av XC60 så en sådan tycker jag du ska provköra om du inte redan gjort det. Tuareg är ju en betydligt större bil så funderar du på en sådan kanske du ska kika på andra bilar än XC60 och Tiguan som alternativ?

/Anders
Brainy skrev:Hjulsdriven bil?

Jag har inte provkört Tiguan men är väldigt imponerad av XC60 så en sådan tycker jag du ska provköra om du inte redan gjort det. Tuareg är ju en betydligt större bil så funderar du på en sådan kanske du ska kika på andra bilar än XC60 och Tiguan som alternativ?

/Anders
Visst ska man försöka sig på en provtur i XC-60 Får väl blunda & smyga in ,då jag inte är med på volvon´s utseende än!!! :idea: Land rovern är inte heller så fel!!! :mrgreen: :mrgreen:
Antar att du menad fyrhjulsdriven bil?

Om du verkligen har behov av 4wd och dragvikt så är ju förståss Touregen bäst. Om du vill ha en mindre SUV men fortfarande har nytta av 4wd (inte bara för att komma över trotoarkanter) så ska du kolla närmre på Tiguanen som får dra mer än tex XC60:n, 2500kg (170 TDI) respektive 1800kg.
bilgalen skrev:Antar att du menad fyrhjulsdriven bil?

Om du verkligen har behov av 4wd och dragvikt så är ju förståss Touregen bäst. Om du vill ha en mindre SUV men fortfarande har nytta av 4wd (inte bara för att komma över trotoarkanter) så ska du kolla närmre på Tiguanen som får dra mer än tex XC60:n, 2500kg (170 TDI) respektive 1800kg.

Jag blir så iriterad när jag läset sånt här. Det stämmer att det system som sitter i XC60 inte är det bästa i avsigt att köra avancerad terängkörning (vi pratar meters djupa lerdiken)
men att säga att du knapt tar dig över en trotoarkant är ju löjligt... Jag har själv kört extremt med XC60 & det tarsig fram på den sämsta lervag du kan tänka dig att köra ut på (den klarar tillomed att stanna där o sen köra vidare, något man inte skula göra i ett skarpt läge!) (här pratar jag om lervälling som inte kan kalas för väg)
Brainy skrev:Vad exakt menar du med hjulsdriven?
Att den nte ska vara band driven :wink:
CarMan skrev:
bilgalen skrev:Antar att du menad fyrhjulsdriven bil?

Jag blir så iriterad när jag läset sånt här. Det stämmer att det system som sitter i XC60 inte är det bästa i avsigt att köra avancerad terängkörning (vi pratar meters djupa lerdiken)
men att säga att du knapt tar dig över en trotoarkant är ju löjligt... Jag har själv kört extremt med XC60 & det tarsig fram på den sämsta lervag du kan tänka dig att köra ut på (den klarar tillomed att stanna där o sen köra vidare, något man inte skula göra i ett skarpt läge!) (här pratar jag om lervälling som inte kan kalas för väg)
Nu var det inte alls mitt syfte att "skriva ner" 4wd-systemet i XC60. Det är för övrigt precis exakt samma som i Tiguan!

Det jag dock är lite "sur" över på Volvo med XC60 är att man inte optimerar en sån bil mer för att dra tunga släp. 1800kg får väl vilken V70 som helst dra liksom?

Så mitt lite ironiska (köra över trotoarkanter) var mer tänkt för hur dessa bilar oftast brukas och var man ser dem :)
en fördel med XC60 är ju att den har trailer stabilitysystem

Hej, bör jag oroa mig för rosten på[…]

Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]