Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Anders E
Tjena!

Svärfar körde in i min V70 med draget så nu känns det som ett läge att byta bil.
Har sneglat på en V70 T6 men är det nån som har erfarenhet av dess förbrukning?
Man kan göra sig en bra deal nu på dessa har jag märkt.
Jag kör mycket landsväg men är tung på foten, bilen jag har idag drar ca 0,93/mil.

Nån?

Mvh Anders
Användarvisningsbild
av Appel
Jag ligger på 1,4 - 1,6 i ren stadstrafik med min XC60 T6. Då har den gått 75 mil med dubbdäck, runt nollgradigt hela tiden. Körningarnas längd är mellan 2 och 8 kilometer. Jag gasar relativt försiktigt för att få behålla dubben, men är ändå snabbast vid alla trafikljus :D, troligen så har jag lite mindre dubb i slutet av mars när det är dags för byte...
av tunnis
Jag ligger på 1,3 men då är det mest stadskörning/blandat.
Åkte till Sälen med takbox och full packning ca 1,1

Sedan kan man lätt få upp den till 1,6 om man gasar.
Åkte till GBG och kollade Bruce i somras, då snittade jag 1,4 på motorväg :oops:

Det är en underbar bil som dock är mer inriktad på komfort än sport.
Tycker kanske att den är lite törstig, men det finns väll ingen Volvo med AWD och automat som är snål :wink:
Användarvisningsbild
av bylle
Appel skrev:Jag ligger på 1,4 - 1,6 i ren stadstrafik med min XC60 T6. Då har den gått 75 mil med dubbdäck, runt nollgradigt hela tiden. Körningarnas längd är mellan 2 och 8 kilometer. Jag gasar relativt försiktigt för att få behålla dubben, men är ändå snabbast vid alla trafikljus :D, troligen så har jag lite mindre dubb i slutet av mars när det är dags för byte...
Inte om du väljer Nokia Hakka 5 ;-). Efter 3000 mil på min f d Evo 9 med hård körning från första milen hade en (1) dubb lossnat från ett av de fyra däcken när det var dags att byta till sommardäck första gången.
Användarvisningsbild
av Anders E
Ok, jag kör mest själv i tjänsten utan last så då bör den ligga på ca 1-1,1/mil.
Låter helt ok för en sexa med dubbelturbo samt AWD.

Tackar för infon!
Missljud -22 V60 T6

Upplever att min T8 går väldigt hå[…]

I fredags var det äntligen "om-besiktnin[…]

Det är bara bilar med elektronisk växelv[…]

EX60

Tittade på den i Show Room Kungsträdg&a[…]