Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mrks
Hej

Tänkte nu meddela att jag uppgraderat ljudet i min v70 och vill bara berätta hur nöjd jag är.

Jag hade High Performance innan och har nu köpt till en navigator med tillhörande förstärkardel.
Pioneer F-500 eller nåt sånt heter den. Den är gjord för bilar som saknar möjligheten att byta ut radioenheten osv.

På köpet fick jag nu bättre ljud, möjlighet att köra filmer, 5tums pek-skärm, ipodstyrning, usb och en grymt bra navigator. BT-Handsfreen är tydligen från parrot och ingår i enheten också.

Har även bytt ut diskanterna i bilen som första steg.

Ska lägga upp några bilder på hur det ser ut här sedan så ni får se
av Mrks
Kan tänka mig att detta är en riktigt välkommen produkt för alla som sitter med vanliga performancestereon.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=304311

Kommer till ett kabelkit som klickas direkt på volvos kablage för typ 500 kr.

Hur lägger man in bilder?
av Mrks
Här kommer bild.

Det som hänt sedan bilden togs är att kabeln numer är "osynlig" samt att jag inte använder mig av AUX-ingången.
Det medföljande slutsteget går in automatiskt och tar över systemet när jag kör film,musik,telefon osv.

skönt är också att det är snabbfäste på enheten. bara tryck på en knapp för att ta loss skärmen. Inga kablar.
Har tidigare haft Garmin och Tomtom och måste säga att denna är i en klass för sig själv.

Bild
Användarvisningsbild
av belker
Ser ju riktigt bra ut!

Hur kommer man "in" i originastereon med kabelkitet? Måste man riva hela bilen?
Var sitter slutsteget?
Sitter den med brodit clip, eller?
av Mrks
Tack! Det ser mycket bättre ut i verkligheten. Och att ha så stor skärm till navigeringen gör att man har bra koll på alla gator i närheten och upplösningen är grym!

Slutsteget kan man sätta lite vart man vill. Men jag har valt utrymmet bakom handsfacket och ner mot kardantunneln. Sen sitter skärmen fast med Broditclip och så valde jag att limma fast fästet direkt på clipet så att jag slapp använda adaptern. På så sätt hamnade navven mycket närmare instrumentbrädan.

Efter denna och bytet till ett par infinite reference diskanter i framdörrarna med delningsfiltret är jag riktigt nöjd med ljudet.
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]