Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andy74
Hej alla på detta forum och god forsättning på er!!! jag vill bara höra om det är några fler som har haft mycket problem med 3.2??? jag tror snart att jag har haft alla fel man kan ha.. tex motor ras, huvudkabeln för kort har blivit kortis 12 gånger, Volvo vägrar byta den bara att laga får man till svar!!! gasspjället havererat dörrarna går inte att låsa mm mm det verkar inte finnas sågot slut på detta skit!!!!! :
av JK24T
Jo,jo.....
växellåda, dörrlås, oljud och skrammel, sätesvärmen bak, tjutande ventilation, oljeläckage, oljeläckage samt oljeläckage... är på verkstad sedan 19 dec.
av Andy74
ha ha ja då vet jag vad jag har och vänta mig då!!! det är väl inte frågan onm det kommer att hända utan när det kommer att hända!!! ha ha skönt att höra att jag inte är ensam om dessa bekymer!!!
av JK24T
Jag har reklamerat för återköp, jag kan inte acceptera att en bil i denna prisklass skall vara behäftad med så många och relativt allvarliga fel. Om mitt återköp ej acceptras kommer jag att byta bil innan garantin går ut och då blir det inte en Volvo.
Kontakta din säljare och påtala ditt missnöje.
av Andy74
ja du jag vet inte hur mycket man skall acceptera av Volvo vilket fall som helst börjar jag bli riktigt less på detta!!! Volvo verkar inte vara så rädd om sina kunder i alla fall..
Tåkigt för annars är det ju en riktigt bra bil med grym comfort!!!!
av Amli
Finns inget värre än när grejorna börjar krångla!! :evil:
Men JK24T du har måste ju höjden av otur, din bil är verkligen ett måndags ex. Jag har aldrig hört talas om en ny bil med så många fel. Vore ju nästan anmärkningsvärt om dom INTE reklamerar det köpet tycker jag.
av JK24T
Amli; Jo den känns mer som en rishög än en "ny vagn" från Volvo, får se hur det slutar... för slutar gör det. :roll:
Kör nu hyrbil från Hertz sedan den 19;e december. Jag klagar inte på verkstad eller försäljningen däremot produkten är undermålig.

Andy74; "motor ras", kan du förklara mer specifikt vad som hände ?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Detta är inget vanligt att just 3.2 har en massa fel.

3.2 är den enda motorn som säljs till V70 i USA och jag har inte läst om ett enda problem med motor/drivlina där.
av Andy74
Ja vad som hände när motorn rasade var att kamm remmen gick av sen tog det tvärstopp!!! i dag ställde jag den på volvo för yttligare ett el fel suck suck vad säger man!!!
av JK24T
Du har ingen rem i 3,2 motorn, då var det väl kedjan som brast .... vilken smäll :)
Cigg-uttag maxström?

Det är riktigt att max belastning på 12[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Det är ganska enkelt att göra på e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Jag hade problem med lambdasond i ett halvår[…]

Precis! Man kan hävda att det är kö[…]