Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tele58
Har suttit och knappat runt lite på Volvos hemsida och skulle gärna (kommer inte att ske) vilja vara så långt från politiskt korrekt man kan komma just nu och slå till på en S80 V8 AWD Executive mmmmm, bilen är sjukt snygg och sjukt dyr!
Är det någon lyllo där ute som har nöjet att glida runt i en sådan till vardags?
Om ja hur är bilen? Har fått för mig att den är underbar, stämmer det?
Ganska vrickade frågor men Ni fattar, puttrar etanolbil, är sjukt sugen men det finns lite hinder på vägen, priset är ett.
Stilla min nyfikenhet, snälla!

:-O)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kör en S80 V8 awd Executive. Det är en helt underbar bil! Är så otroligt nöjd att det nästan inte går att beskriva! :D

Om du kan tänka dig en begagnad så finns det många ute till bra priser (billigaste på bytbil kostar 259000kr). Fast det är ju inte bara inköpspriset man kan kolla på. Den är ju givetvis dyrare att driva än en t.ex S80 2.5T. Man lever bara en gång! Tänk på det! :wink:
av dali
Att köpa en ny S80 V8 är väl det minst (ekonomiskt) smarta Volvoköpet man kan göra för tillfället, möjligen är en XC90 V8 ännu värre. En lätt begagnad är en helt annan sak, men även en sådan kommer att ha ett andrahandsvärde i fritt fall, i alla fall om bensinpriserna letar sig upp mot 14 kr/liter igen.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Micke008 skrev:Vad är det för förbrukning på den i verkligheten och vad anger volvo för värde?

Att komma ner i Volvos siffror är inga problem. Dom anger 1,8l/mil i stadskörning och om jag gasar så mycket jag vill (dvs mycket :wink: ) så ligger jag på 1.7l/mil (uppmätt, 1,73 enligt färddatorn).
Användarvisningsbild
av Tomas88
En lite undarn bara ang S80 med V8.

När jag kollade på Blockt såg jag bara automatare. Finns de inte med manuell låda?
av Linqid
Tomas88 skrev:En lite undarn bara ang S80 med V8.

När jag kollade på Blockt såg jag bara automatare. Finns de inte med manuell låda?
Nej, likt T6 AWD och 3.2 erbjuds V8an bara med automat.

God Jul! :)
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag har kört några stycken, men ingen executive.
dom går väldigt mjukt & tyst samt har bra vrid.
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]