Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har varit med om någrastycken som har förstora kulskydd, då blir det konstigt.
men du kanske inte villa ha hjälp med lösa felet? frågan verkar ju mer undra hur många som haft problemet ???
perhall skrev:Min funkar utmärkt, bara om det är ett snöblock som fastnar (nästan alltid fram) som det inte funkar.
Samma här, snö och is vållar problem men annars fungerar det kanonbra.

//Henrik
OK!
Kanske var jag lite otydlig i min frågeställning.
Vad jag upplevt är att backvarnaren bara slutar att fungera och sedan kommer tillbaka och beter sig som ett flipperspel. Har någon märkt något liknande och fått det åtgärdat av Volvo, kanske något känt fel.
Givetvis kommer jag att lämna in bilen, men det kan vara bra med lite kött på benen innan!
//Froggen
Min backsensor strulade till tusen. Pep oförhappandes på en sensor vid backning. Bilen var inne fem-sex gånger, med hyrbil varje gång.

Volvo började byta den givare som strulade, sedan gick man lös på kablaget. Slutligen bytte man styrenheten, det var tydligen fukt i den. Därefter har den fungerat klanderfritt.
Min backvarnare krånglar också - den piper konstant. Trodde att det var smuts eller frost. Jag har försökt med spolning men ingen förbättring. Nån som har något tips? Annars får jag låta verkstan ta in den.
Jag hade det felet,de bytte ena sensorn,enligt mekanikern så var den inte tät(hade problem bara när det var blöt ute).Det har fungerat kanon bra sedan des. Man får spola vatten på givarna,en åt gången och prova,så visar det sig vilket är det som är fel

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]