Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av petkas
hämtade ut min nya v70 2.5tf i dag,allting var bra tills jag åkte o tankade bilen,slänger i 55l bensin o åker i väg då märker jag att bränslemätaren står på samma ställe,startar om bilen o nollställer färd datorn men ingenting hjälper,då tar jag och ringer försäljaren och berättar vad det är som har hänt,han i sin tur kontaktar mekanikern som ringer mig nästan omgående och säger att det finns några till som har samma problem,enligt honom så vet dom inte vad det kan vara och att dom skulle ta reda på det o sen återkomma för att boka en tid för att åtgärda felet,så jag undrar om det är nån annan som har haft samma fel på sin,man blir så irriterad för att sånt här kan hända på en ny bil,det ska också sägas att försäljaren lovade mig full tank som kompensation :evil:
Användarvisningsbild
av CarMan
jag har haft det på en bil & det var en FT. på den var det tankarmaturen.
armaturen fungerar när den ej är i tanken, konstigt men sant. den funkar också från 0 till 10 liter. men inte över detta.

bara att lämna in så lagar dom din bil, du kan ju ha ett annat fel, tänk på det.
Användarvisningsbild
av petkas
var inne hos helmia i karlskoga i morse,berättade vad det kunde vara,sen frågade jag,om dom kunde ge en tid åt mig också,men nix,enligt killen vid disken så hade volvo meddelad dom att det ska först testas på en bil som dom hade redan fixat,nu skulle man bara se o vänta att den håller,först då vågar man börja skicka ut tider för reparation,dom sa bara att du får köra på trip mätaren så länge,men det måste jag säga att bilen känns kanon jämförd med gamla v70:n
av Mrks
Hej

Tänkte precis skriva in o fråga om flera haft samma fel. Jag har också problem med att det ibland står tom tank o ibland full direkt efter jag tankat och jag de senaste 200 milen fått köra på trippmätaren för att vara på det säkra.

Är i övrigt sjukt nöjd med bilen.
av mojja
petkas skrev:volvo är medveten om problemet,det är bara att ta kontakt med din verkstad och anmäla att du också har blivit drabbad.

kan rekomendera dig redan nu att byta verkstad en mer inkompetent verkstad än karlskogas finns någ inte att få tag i. Men jag antar att du kommer att märka det själv på sikt.

//mojja
Användarvisningsbild
av petkas
det var en bekant som rekommenderade att jag skulle ta och ringa helmia i filipstad för att får den fixad,och där fick jag hjälp direkt,jag hade fått en tid redan den 19/12 med kunde inte ta den,så den 29/12 åker jag in med bilen,och mekanikern som jag pratade med han hade lagad samma fel(trasig bränslemätare) på andra bilar också(nya v70),bättre mottagande kunde man inte får,där kommer jag att serva och underhålla bilen i fortsättningen också :D
av mojja
petkas skrev:det var en bekant som rekommenderade att jag skulle ta och ringa helmia i filipstad för att får den fixad,och där fick jag hjälp direkt,jag hade fått en tid redan den 19/12 med kunde inte ta den,så den 29/12 åker jag in med bilen,och mekanikern som jag pratade med han hade lagad samma fel(trasig bränslemätare) på andra bilar också(nya v70),bättre mottagande kunde man inte får,där kommer jag att serva och underhålla bilen i fortsättningen också :D

Smart val:)

Annars e dom djävligt service minded och duktiga även i k-hamn allt förutom kga e mycket bättre.
Har 4 i min närhet som alla kör nyare volvo bilar som delar uppfattningen om karlskogas kompetens.

En av mina har dom fått lösa in och en av kompisarnas har dom fått lösa in på under ett år pga att verkstan verkligen inte vet vad dom pysslar med.

M.v.h mojja
Man löser väl inte in en bil för att verkstaden är inkompetent? Då skulle du ju kunna fixa felet någon annanstans?

Har för mig att jag läst den tråden mojja men kommer inte ihåg vad ilösen berodde på.
av mojja
poseidon skrev:Man löser väl inte in en bil för att verkstaden är inkompetent? Då skulle du ju kunna fixa felet någon annanstans?

Har för mig att jag läst den tråden mojja men kommer inte ihåg vad ilösen berodde på.

För många ggr för samma sak på verkstad och efter att den varit på verkstad så gjorde dom nya problem med bilen som repningar utav lacken revor i klädsel och plast invändigt o.s.v

Tror jag hade ca 40 verkstadsbesök på under 1 år:( + att dom oftast inte klarade att laga ursprungsfelena så det samlade på ganska fort.

M.v.h mojja

Det är aningen svårt att se på bi[…]

B6304

Kan inte lägga i växel V70

Tack för svar! Det visade sig att det var ena[…]

760 tändningslås?

Kabelbrott på kabeln till solonoiden var fel[…]