Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av EFI93
Har fått indikeringen Boka tid för service efter 480 mil normal semesterkörning på ny bil. När den börjar gå
kortkörning efter semestern ska den in på service var 250 mil då? Är det någon annan som har erfarenheter
eller är det något skumt med min bil? (2.0D)
Användarvisningsbild
av henka35
Välkommen till klubben :lol:
Jag fick samma meddelande vid 300mil, sedan vid 500 mil och nu vid 930 mil.
Volvo hittar inget fel men de ska göra ett tredje försök nu på fredag.
Har fått detta fel samtidigt när ett felmeddelande om "Strålkastarfel" blinkar till.

Bild

Mvh Henrik
av JK24T
Om du återställer själv så lyssna noga när bilen spelar sin melodi.... nä det är inget skämt.
Användarvisningsbild
av henka35
JK24T skrev:Om du återställer själv så lyssna noga när bilen spelar sin melodi.... nä det är inget skämt.
Hur återställer man serviceindikatorn?

//Henrik
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Som på V70N

Läge 1 på nyckeln
Håll in trippmätarknappen
Läge 2 på nyckeln
Vänta tills serviceindikatorn börjar blinka alt. siffrorna på trippmätaren kommer tillbaka

/Kalle
Användarvisningsbild
av Guligan
Vad innebär Läge 1 och Läge 2 på V70II-nyckeln? Är det när man trycker på startknappen utan koppling/broms nedtryckt?
Användarvisningsbild
av henka35
Läge 1 är väl när nyckeln är i och läge 2 när man trycker på knappen. För läge 3 är ju när man har koppling/broms nedtryckt och trycker på knappen.

//Henrik
av EFI93
Har haft servicelarm var 300/400`d mil på min 2.0à. Nu har volvo kommit på att den rengör partickelfiltret för ofta.
Vilket medför att den späder ut motoroljan med diesel.(känns på lukten) och syns på mängden. Därför bjuder Volvo på
ett extra oljebyte och programerar om motorstyrenheten. Så jag rekomenderar att ingen med 2.0 D kör för länge mellan
oljebytena förrän vi vet om Volvo har lyckats med motorstyrningen.
av LJN
-Har en splitterny V70II 2.0D med 70 mil på mätaren, är detta ett "verifierat" typfel och kommer
någon återkallelse snart? Eller måste var ägare individuellt bevaka detta?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Rullar många 2.0D har inte hört nått om detta innan. Finns ju några på forumet som har kört några tusen mil med 2.0D (har jag för mig). Kanske bara är trådskaparens bil det är fel på.
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]