Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoperformance
Nu har jag beställt en ny V70 2.4D Summum 8) och med hjälp av svaren på mina frågor här på forumet fick den följande spec:

Modell V70
Utförande SUMMUM
Motor 2.4d diesel 163hk
Växellåda Manuell 6-växlad
Färg Barents blå metallic 466
Klädsel/Inredning Soft beige prestige läder e112

Beställd fabriksmonterad utrustning till din nya Volvo V70

Reservhjul Tempaspare
Parkeringsvärmare m.tidur/Tidursfunkt.för diesel
Borttag av motoremblem
Eluttag 12 volt i lastutrymmet
Borttag av hastighetsspärr
Nyckelavstängning av passagerarkrockkudde
Parkeringshjälp fram och bak
Alu.hjul"CANICULA",225/50 R17 Silver Bright
Svart instrumentöverdel o ratt i komb.med beige

Leveranstiden är beräknad till vecka 51 så det blir eventuellt en julklapp.... :D

Fick en smärre chock då min nuvarande V70N D5:a från 2006 med 8050mil på mätaren tappat drygt 5.500:-/mån baserat på inbytespriset. :-O)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Grattis, men glöm inte armstöd m. mugghållare i baksäte, annars får du inget armstöd alls i baksätet :shock: , om det nu inte är försent att ändra?

/Kalle
Användarvisningsbild
av poseidon
Jag fattar inte hur man som "premiumtillverkare" kan leverera bilar utan armstöd bak? Jag kryssa inte för mugghållare, tänkte att jag kör ju så då struntar jag i mugghållare. Gissa om jag blev snopen när bilen dök upp. det är ofta som mina kompisar påpekar armstödsbristen. :cry:
av lobbysleeper
poseidon skrev:Jag fattar inte hur man som "premiumtillverkare" kan leverera bilar utan armstöd bak? Jag kryssa inte för mugghållare, tänkte att jag kör ju så då struntar jag i mugghållare. Gissa om jag blev snopen när bilen dök upp. det är ofta som mina kompisar påpekar armstödsbristen. :cry:
Jag tänkte inte heller på att kolla armstödet bak, visste bara att det inte fanns mugghållare i min bil, men tog för givet att ett vanligt armstöd skulle finnas.
Någon som om det går att byta ut antigen hela mittendelen, eller bara armstödet, så att det i teorin skulle gå att få dit ett armstöd med mugghållare? Om man t.ex kommer över nåt från en skrot el.dyl (volvo verkar ju inte sälja den löst iaf).

Förvisso kan man köpa den lösa "brickan med mugghållare" i plast, men inte riktigt samma sak.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
poseidon skrev:Jag fattar inte hur man som "premiumtillverkare" kan leverera bilar utan armstöd bak? Jag kryssa inte för mugghållare, tänkte att jag kör ju så då struntar jag i mugghållare. Gissa om jag blev snopen när bilen dök upp. det är ofta som mina kompisar påpekar armstödsbristen. :cry:

Kolla dom "tyska premiumtillverkarna" som inte ens har fällbart baksäte som standard..... :roll:
av Amli
XC90_Executive skrev: Kolla dom "tyska premiumtillverkarna" som inte ens har fällbart baksäte som standard..... :roll:
Sant. På min förra A4 var elhissar bak ett tillval... Ett skämt!
av bilgalen
XC90_Executive skrev:

Kolla dom "tyska premiumtillverkarna" som inte ens har fällbart baksäte som standard..... :roll:
Beror nog i så fall på vilken tysk modell du menar. Audi A4 har iaf fällbart baksäte som standard, vet inte hur det är med Bmw däremot.

I vilket fall som helst tycker jag det är dåligt att anamma de dåliga sidorna hos Tyska premiumtillverkare. Tänk om Volvo istället kunde fokusera på att ta efter motorer och bränsleförbrukning!
av Amli
bilgalen skrev:I vilket fall som helst tycker jag det är dåligt att anamma de dåliga sidorna hos Tyska premiumtillverkare. Tänk om Volvo istället kunde fokusera på att ta efter motorer och bränsleförbrukning!
Kan iofs hålla med. Men vilken lösning tror du är billigast och lättast att ta fram, delat baksäte eller nya motorer... ;-//
XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]