Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan hejsan.

Har precis i torsdags beställt min första V70. Har haft tjänstbil länge men inte någon Volvo än, så nu va det dags.

Jag beställde en Ice Vit V70 2,5T momentum , automat , high performance ljud, blåtandshandsfree, 17" canicula, drag. Jaja, det fanns massa andra saker jag skulle vilja haft men jag har ju en viss summa att handla för. Dessa saker kändes viktigast i bilen. Eller?

Varför beställde du inte en 2,5FT kanske nån frågar sig?... ja, därför att jag inte ville ha en sån, dels dyrare i inköp + att man inte kan lassa på 17" på den ju. Och jag tyckte inte det va såååån stor skillnad i månadskostan (förmånsvärde).

Frågor:
- Jag ser här att vissa av er har kollat upp era nya bilars "status" på bandet, tex: planerad, orderlagd osv. Hur gör man det? Kan jag göra det med min nya bil?

- Har jag glömt något oerhört viktigt i min bil?

Tack för mig..så länge..
Allt är ju relativt som man säger..

Kör idag en sleten 9-5 med 150 hk och manuell låda.. Pröjsar ingen soppa heller så törsten bryr jag mig inte om. Men visst, är det som du säger så får jag väl sätta den i ett träd eller nått.. :D
freeman skrev:Om du är beredd på en bil som är törstig, seg automat och allmänt trött så visst. Ångrar verkligen vårt köp av V70 2.5T automat.
Seg automat; nä tycker jag inte alls. Går utmärkt att anpassa växlingar med gasen. Allmänt trött; tycker jag inte alls, för att vara en såpass stor bil känns den riktigt alert. Törstig; ja du får la köpa en Nissan Micra eller en Polo eller nåt.
bulken skrev:Självklart kommer det åka på toning. Har redan löst det hos en kompis, 85% på 5 rutor , inte så kul att backa på kvällen. Man ser ju inget bakåt, men det är det värt! :D
om du väljer fabrikstoning så är det ju ingen plastfilm på innsidan som kan bli repig
Fabrikstoning... javisst.. men som sagt högst upp. Jag har bara en viss summa att handla för och har redan pressat typ 3 olika handlare för att få till denna kombination av tillval i min summa. Egentligen hade jag ju vilja ha haft T6 awd , summum , premuin sound 18" mm..mm...mm..

Men sånt är livet. Hoppas och tror jag kommer bli nöjd.

Åter till frågorna högt upp -

- Det här med att kolla upp sin bil på "bandet"? Nån som har info om det?
toningen är då nått du betalar själv?
jan du inte trolla lite, typ du får toning, men betlar vinterhjul själv ?
eller om man skriver nått annat så ni delar upp kostnaderna på så sett
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]