Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Thho
Hej
Har bluetooth koppling till mobilen (SE P990i)i min V70II och har problem med synkningen mellan bilens- och mobilens kontakter/telefonbok.

Bilens telefonbok syncar iofs med mobilen men ENDAST med de kontakter i mobilen som bara har ett (1) telefonnummer. Har jag flera olika nummer inlagda för en kontakt synkas inget av numren.

I alla moderna mobiler kan man ju lägga in flera nummer (hem, mobil, jobb osv) för en kontakt men det verkar VOLVO ha missat ELLER är det endast undercknad som har problem med detta??? Hur fungerar det för er?

Mvh Thomas
Senast redigerad av 1 Thho, redigerad totalt 0 gånger.
Jag har en HTC TyTN och det har inte varit några problem alls trots flera nummer per person i telefonboken. Efter synkningen ligger alla numren som Namn/H(Home), Namn/W(Work), Namn/M(Mobile).
Psyko skrev:Börja med att uppgradera din telefon.
Uppgraderingsprogram kan hämtas på sonyericsson.se

Hjälper inte det så får du lämna in bilen för uppgradering
BT enheten.
Telefonen ÄR laddad med senaste firmware och BT-enheten i bilen är uppgraderad av Bilia Haga Norras bluetoothexpert. Trots detta synkas bara de telefonboksposter som endast har ett telefonnummer inlagt.

Vidare så bryts 9 av 10 samtal genom att ljudet i högtalarna börjar pulsera varefter BT-kopplingen bryts. Detta sker efter ca 3-5 minuters samtal. VOLVO uppgav sig inte ha någon lösning på problemet, eller i varje fall inte Bilia Haga Norra.

Någon annan som råkat ut för samma sak?

/Thomas
Har en HTC Hero där kontakterna synkas bra till min XC-60 2010. Dessvärre synkar den kontakterna i G-mailen och inte via outlook Exchange active sync kontakterna. Kan man skifta vad den skall synka mot ? Kan visserligen synka över kontakterna från outlook till google kontot först, men det är ganska struligt.
Någon som vet ?

Mvh Johan
Det är många jag känner som haft problem med SEs symbian baserade telefoner o BT tyvär... Beror på telefonen och inte bilen...
Har själv haft problem med synkning av HTC Hero till min XC60 2010. har nu bytt till HTC Desire HD, den funkar perfekt. Har inte kollat röstuppringning men det kan jag vara utan. synkar exchange och den håller kvar kopplingen perfekt. Behöver inte ta ur telefonen ur fickan ens. Problemet med denna telefon är dock att den tar ganska mycket batteri. laddar den dagligen för optimal drift.
Fungerar klockrent med htc desire z iaf, men jag saknar funktionen om att streama musiken från mobilen till stereon i bilen :<
Men får väl göra lösningen att använda mig av min sonyericsson bluetooth handsfree, koppla den på usb:n för laddning samt använda mig av en 3,5mm kabel i aux ingången, då blir telefonen fri från kablage :)

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]