Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvoperformance
Skall beställa en ny V70 2.4D Summum men är osäker på vilken färg jag skall ha.

Lutar åt Savile Grå med beige skinninredning, svart ratt och växelspak.

Kommentarer tack!
av Amli
Svår fråga. Mycket smak sak. Jag tycker faktiskt att V70 gör sig ganska bra i de flesta färger. Dom enda som jag inte tycker är särskilt fina är Caper grön och Ruby röd. Jag är även lite trött Ocean Blue Metallic.

Lite varningens finger för den ljusa skinnklädseln i Volvo. Den är väldigt känslig för smuts.
av Vålvå
Har själv Svart Metallic (Klart snyggast förutsatt att man håller bilen ren).
Invändigt valde jag Quarts Ljusgrå läder med svart interiör (Har i tidigare bilar valt helsvart inredning).
Är mycket nöjd med valet ,har inte haft några problem med smutig klädsel trots 2 barn.
av Ottoman
Barents blå är mitt tips, riktigt snygg färg speciellt tillsammans med summum paketet.
Användarvisningsbild
av Guligan
Ottoman skrev:Barents blå är mitt tips, riktigt snygg färg speciellt tillsammans med summum paketet.
Ja det är lustigt. Barents blue är en riktigt trött färg på V70N men passar på något vis betydligt bättre på V70II.
av Ottoman
Guligan skrev:
Ottoman skrev:Barents blå är mitt tips, riktigt snygg färg speciellt tillsammans med summum paketet.
Ja det är lustigt. Barents blue är en riktigt trött färg på V70N men passar på något vis betydligt bättre på V70II.
Håller helt med ser inte alls bra ut på V70N men helt ok på S60. Barents blå passar riktigt bra på V50 men ser ganska trist ut på S40. Maple red - snygg på V50 inte alls på S40 men dock på S60, lustigt!
Användarvisningsbild
av Nexus6
Jag tog seashell beige eller vad den heter, sandmetallic typ. Färgen är inte rolig för fem öre, men det känns knappt som man behöver tvätta bilen, den ser aldrig smutsig ut (enligt mig iaf 8) )

Ville gärna ha en svart metallic, men som tidigare skribent nämnde, man får ju tvätta hela tiden...

Jag har den ljusa beiga skinnklädseln och har nu haft bilen i tre månader, all skit som kommit i bilen har bara varit att torka bort så jag hoppas den skall hålla sig ett tag till. Största anledningen till den beiga inredningen för mig var att man fick den mockabruna brädan som jag tycker är grymt snygg. Smaken är väl som baken, men som tjänstebil tycker inte jag det spelar någon roll, hade man köpt den privat hade jag nog helt klart valt en mörk inredning.
Användarvisningsbild
av Funk
Amber Black metallic är den snyggaste färgen, vet ej om den går att få på just V70 dock... :???:

/Thomas
av JE Jr
Magic blue är väldigt snygg också!

Särskilt med R-Designpaketet :)

Eller svart, i kombination med röd skinninredning! Har du inte sett den i bil tycker jag du ska försöka få kika på en innan du bestämmer dig för inredning, tycker den är riktigt, riktigt snygg!
En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en d[…]

Tråkigt med rosten, det är tyvärr […]

Generator laddar ej batteriet

IMG_9881.jpeg Köpte en lödkolv och l&o[…]

Noterat, tack!