Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Niklas84a
Har precis hämtat mig en XC70 och stör mig redan på bältespåminnaren.
Är det någon som har koll på om det går att få den där bältespåminnaren urkopplad.
Eller om någon vet vart ljudet går ut, om det är i högtalarna eller om det är en egen högtalare.
Finns det kanske nån kabel man kan kapa någonstans, eller kontakt att dra ur?
Det måste gå att lura bilen väl?
Användarvisningsbild
av gooose
Vill du "lura" bilen så köp att trasigt bälte klipp av/bort bältet spara endast den den som du sätter i saxlåset så blir det tyst

Detta är vad jag vet endast det som är möjligt Ev så kan man fixa till det med kablarna men att göra ett sådant ingrepp är kanske inte ett alternativ

//Goose
av Amli
Niklas84a skrev:Har precis hämtat mig en XC70 och stör mig redan på bältespåminnaren.
Är det någon som har koll på om det går att få den där bältespåminnaren urkopplad.
Eller om någon vet vart ljudet går ut, om det är i högtalarna eller om det är en egen högtalare.
Finns det kanske nån kabel man kan kapa någonstans, eller kontakt att dra ur?
Det måste gå att lura bilen väl?
Prova annars att ta på dig säkerhetsbältet... :roll:
Användarvisningsbild
av Brainy
Amli skrev: Prova annars att ta på dig säkerhetsbältet... :roll:
Det var inte vad Niklas84a efterfrågade så det behöver inte ens tas upp. Detta har många huvuden redan stångat sig blodiga med att göra i trådar i samma ämne om V70N. Vi får helt enkelt utgå ifrån att han endast kör utan bälte då det är lagligt att köra utan bälte, tror vi inte på det och stör oss på det så får vi låta bli att skriva i tråden.

Niklas84a: Testa sök i V70N-delen. Finns ett antal trådar där som inte kommer fram till annat än att köpa ett bälteslås på skroten och koppla in men det finns en tråd som beskriver i bilder hur man går till väga för att fysiskt koppla ur det, bör se liknande ut i en XC70 II så det kan vara värt ett försök!

mvh
Anders
av mojja
Vad jag kan urläsa ur ts topic så undrar han hur man få plinget att tystna när man gör valet att inte sätta på sig bältet. Svaret är att man antigen har en kompis som jobbar på verkstan som laddar ner rätt mjukvara in i din bil eller helt enkelt som någon annan rekomenderade åker till skroten och klipper av haken från ett bälte och på detta vis lurar bältesplinget,

M.v.h mojja
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Om nan inte vill koppla ur den helt utan bara sänka ljudnivån lite, har ni någon bra metod för detta?
VolvoB20 skrev:Om nan inte vill koppla ur den helt utan bara sänka ljudnivån lite, har ni någon bra metod för detta?

Då är det verkstan som gäller. Går att ändra i mjukvaran har jag för mig. Finns några olika nivåer, varav en är helt tyst. Tror jag! :)

märket idag att min v40 börjar hoppa och[…]

V70 XC 2.4 bra motor?

En XC70 2000 med 2.4t motorn har ett Magneti-Mar[…]

Jag har nu kört 1100 mil sedan jag senast fyl[…]

Tvättad, wipedown, waxat med Autoglym UHD wax[…]