Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Krollspell
Jag hittade ingen tråd om Volvo S80 V8:a så jag får väl skapa en. Jag har tidigare ägd 3 T6:or på raken (ruggigt nöjd), den sista köpte jag ny 2005. Jag har under många år varit sugen på att byta till någon BMW typ 540-550 och var väldigt nära senast. Nu föll valet till slut på en S80 V8 och jag kan bara berätta att jag är riktigt jäkla nöjd. Tog med Four-C för att testa. Det som jag är grymt nöjd med V8:an är den väldigt låga ljudnivån, Premium sound och så prestandan.

Något att klaga på så här långt? Nej faktiskt inte skulle isf vara att RTI systemet fortfarande saknar några funktioner som t ex hastighetskameror då. Bränsleförbrukningen har fram tills nu hamnat bl körning på ca 1.33, landsvägskörning ligger normal körning på ca 0.87-0.92, och då är det inte fråga om ren gubbkörning, men inte heller buskörning.

Någon annan som äger en eller har något att berätta?
Senast redigerad av 2 Krollspell, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ja, kör V8 Executive. Kan bara fortsätta med dom positiva kommentarerna. En helt UNDERBAR bil. Kör man lugnt så går den så otroligt mjukt och skönt. Stampar man sen till så vrålar den till (och går) som ett riktigt vilddjur! :twisted:

Jag förespråkar givetvis lugn och fin körning, men ibland kan man inte låta bli att trycka på. Då är det mååånga som blir förvånade av att bli frånåkta av en Volvo! :lol: :wink:

Kör mest stadskörning och har mätt upp 2 tankar hittills; 1.29l/mil och 1.39l/mil. Ingen snålkörning. Ska dock tillägga att det inte är speciellt svårt att få medel på 1.8l/mil heller :) Landsväg i ca 100 slutar på runt 0.85.
Ska man vara helt ärlig så är det ingen bil man köper för att man vill ha en snål bil. Så förbrukningen känns inte jätteviktig. :wink:

98 oktan är det enda man ska ha i tanken!
Användarvisningsbild
av Krollspell
Kul med en positiv reaktion. Nej man köper inte den här typen av bilar för att åka extremt snål, utan för att man gillar det extra som gör bilar så kul! Jag kör V-Power rakt av, det gjorde jag även på min sista T6:a. Vet inte om det gör så stor skillnad men jag upplever att både T6:an och V8:an går både billigare och bättre på det!?

Du säger ju själv att du får b&aum[…]

Det varierar med årsmodeller och nä[…]

Acproblem Volvo 940 -98

vilket kontaktstycke var det? hittade du nån[…]

Uppdateringar i mjukvaruversion 3.6.4 Mjukvarurel[…]