Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av palmgjo
Fick en ny V70 för ca två veckor sedan, den var beställd med "USB & iPod Music Interface".

Frågade min Volvohadlare vilka iPod-spelare som var kompatibla, fick svaret alla utom "Shuffle". Beställde kort därefter en iPod Classic från Apples hemsida, den nya 120GB (80GB & 160GB finns inte längre). Fick problem med att Volvos och iPodens mjukvara inte var kompatibla med varandra, har försökt få ett svar från både Volvo och min handlare om när problemet är löst utan att få något svar, det verkar som om ingen vet det.

Min fråga, är det någon som vet något om det här?
av FT081002
Hej!
Har samma problem med min 80gb Classic. Det går bra att spela musik, men några spellistor, mappar mm finns inte tillgängliga. Och det är lagom kul att bläddra mellan 3300 låtar utan struktur.....
Jag vände mig idag till volvo idag återstår att se om det finns ngn lösning?
Har du fått ngn lösning på ditt problem?
av FT081002
Blev idag uppringd av Volvo, som hänvisade till instruktionsboken att man måste följa den.... Nu funkar systemet utmärkt för min Classic 80Gb.

Jag kommer läsa instruktionsböcker lite bättre i framtiden!
av palmgjo
Till slut så fixade Volvohandlaren i Karlstad det.... det visade sig att de inte hade monterat en styrenhet och rätt mjukvara till den.... spontant så var det mkt dåligt gjort av dem.... bilen var inne totalt fyra gånger innan de fixade det.... men nu så har jag gömt det :D
Användarvisningsbild
av cervino
Hej.
Behöver man beställa ett SEPARAT "IPOD-interface" till bilen för att kunna "navigera" sin IPOD på rätt sätt, eller räcker USB-anslutningen?
Vi får anslutningen via USB att köra musiken, låttitlar etc, men saknar möjlighet att navigera i mappar och låtlistor.

Har läst manualen men inte sett något om det ;-)

Mvh / Ove C
Användarvisningsbild
av bylle
Som jag tolkat det är det samma grundhårdvara som utgör USB + iPod-interfacet men att det finns tre olika kablar (USB, iPod eller USB + iPod) från denna modul till mittkonsollen. I mitt fall har jag både en USB och en iPod-kontakt i mittkonsollen och när jag ansluter min iPhone 3G till iPod-kontakten kan jag navigera mellan spellistor, artister m m.

Testade igår att ansluta min iPhone till USB-kontakten via den vanliga iPhone/USB-kabeln som normalt sett ansluts till datorn, och då hittade inte systemet någon enhet.

Min bil är en MY08 och jag har beställt USB/iPod-interfacet i samband med bilorder. Jag är inte säker på vad som gäller på en MY09 där USB är standard på HP-ljudet.

Allt du nämner som kan fela borde vara nytt i[…]

Vi har efterforskat nu. Bilen har inte enligt Volv[…]

Du får väl åka och känna p&a[…]

Har en Hybrid T5. Uttagen 2020 juli. Nu (bara va[…]