Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Anders E
Hej!

Var på ett event hos Volvo idag och provkörde XC60, sicken bil!
Lagon stor, inte klumpig och en kvalitétskänsla som är den bästa jag känt hos en Volvo!

Vi fick i olika scenarion testa "City Safety", backkamera samt att köra i 37 graders lutning(sidled).

Dock finns den bara i diesel på svenska marknaden, i övriga Europa finns både T6 och 2,5T.

Dagen avslutades på testbana där man fick köra XC90, XC60 och XC70 med olika motorer.

En bra dag helt enkelt!
Användarvisningsbild
av CarMan
jag ska dit den 29:e (inget är som väntans tider)
men som jag fatta det så blir det mäst lek. den riktiga genomgången kommer lite senare
Användarvisningsbild
av Appel
Jag var där i lördags (20/9) på förmiddagspasset. Vilken kanonbil i verkligheten! Jag har en annan tråd med länk till "verkliga" XC60 bilder och den är nu påfylld med mina egna och min sons bilder. Jag lägger in länken i denna tråd också.

http://xc60.appelblom.se

Jag har några filmsnuttar från själva Citysafety-demot som jag skall lägga in så fort som möjligt.

En annan intressant sak var ett en Volvo-representant nämnde att det bara blir 8st T6'or. Jag fick ingen djupare förklaring utan en fråga om jag kunde tänka mig en D5'a, vilket jag svarade nej på...
Användarvisningsbild
av Anders E
Var en ganska omfattande genomgång tycker jag med tex detta om service och support.
4 års fri service är bra!
Användarvisningsbild
av Appel
Tomas88 skrev:Var är detta eventet någonstans? Kan privatpersoner komma dit och provköra?
Det var en särskild provkörning i helgen för dom har beställt en XC60.
Användarvisningsbild
av Anders E
Visningen i helgen var för dom som beställt och eventuella nya köpare.
Jag fick inbjudan via SAS så hur dom tänkte vet jag inte riktigt.

Undrar vad en XC60 T6 skulle kosta? (Fläsk förmodligen)
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]