Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanneE
Hej,

Fick pris från Volvo på http://www.Qpax.se extraljus ramp med 3st Hella Rallye 3000 lampor på.

11 000:- sek monterat och klart inkl. moms.

Är det rimligt?

Tycker ni det är värt 11 000:- ? jag kör mycket mil i smålandsskogarna men kan inte
bestämma mig för om det är svindyrt eller okej :???:

Bild på likadan bil med ramp monterad:
Bild
Användarvisningsbild
av kave
DanneE skrev:Hej,

Är det rimligt?
Nej. Fult är det också.
Om du ska ha bästa möjliga ljus för pengarna så släng upp ett takräcke med extraljus på. Du får plats med fler lampor, de får längre räckvidd, det blir mycket billigare.
Bild
erc skrev:Det är svindyrt, ohyggligt missprydande och förmodligen snart olagligt.
Svindyrt var det. Men snyggt tycker jag det var. Förmodligen blir det bara olagligt att montera på nya, så har man redan gjort det och får ha dem kvar.

Takmontering är rätt kass för det blir ett satans vindbrus som kommer in i kupen via taket om man kör fort.
Användarvisningsbild
av kave
DanneE skrev:Snyggt eller fult behöver jag inte åsikt om.

Undrar mer om det är skäligt pris och om de finns andra lösningar...

Takräcke går bort direkt!
Alltså skönhet före funktion i detta fall :)
Användarvisningsbild
av Korny
Jag hade testat med Xenon 55W lampor (ska motsvara runt 150W halogen) i helljusreflektorn.
11000:- låter som ett rån i mina öron, hade ALDRIG lagt ut en sån summa på extraljus. Men OM du promt ska ha extraljus hade jag valt dessa lampor.

Mvh David
DanneE skrev:Fick pris från Volvo på http://www.Qpax.se extraljus ramp med 3st Hella Rallye 3000 lampor på.
Är det rimligt?
En Hella 3000 kostar ca 700 kr, 3 st 2100 kr då. Om det är värt 9000 kr till att få dem moterade på ett fäste kan man ju fundera på.
Användarvisningsbild
av henka35
Helt normalt pris hos en Volvoverkstad. Det kostar 7000 kr för 3 st Hella 3003 vid nyleverans på tex. V70II. Sedan kostar ju Qpax bågen 3550 kr exkl. moms och frakt.

//Henrik
Användarvisningsbild
av bylle
Någon som har erfarenhet av Hella Comet 200FF Xenon? Börjar bli halvmörkt ute på kvällarna nu och eftersom jag har begränsat med utrymme i garaget så är storleken ganska viktig. Har funderat på 2 st Hella 200FF, tycker de är ganska smäckra i fronten på div polis-V70s - men frågan är hur ljuset är?
Märkligt fel på torkarna

Ska villigt erkänna att jag inte har en aning[…]

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]