Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Problemen verkar ha löst sig!!
Volvo tog in bilen och plockade bort dörrsidorna och smorde upp. Nu går elhissarna mycket lättare.
Falsklarmen verkar har slutat, verkar ha varit rörelsesensorerna som var felkällan.

Saker som jag hittat på min Volvo V70 II 2,0F Summum 2009
-Elhissar
rutan går ner, men sedan när man drar upp rutan så vänder den halvvägs och går ner igen. Detta uppkommer inte varje gång utan lite då och då. Volvo har gjort en mjukvaru updatering utan framgång, på dom igen.
- Falsklarm på natten.
Volvo finner fel på rörelsesensorer, inga falsklarm sedan byte vi får se om det återkommer.

Är det någon som känner igen dessa fel? Lösningar?
Tack på förhand! :D
Senast redigerad av 1 Froggen, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av kez_style
Min syrras saab 9-3 SS hade detta problem med att rutan inte gick upp hela vägen. Jag personligen misstänkte klämskyddet men efter upprepade försök av verkstad (3 ggr) så tröttnade vi på det. Det är bara starta om bilen och dra upp rutorna.
av tassbonn
Froggen skrev:Hej!
Saker som jag hittat på min Volvo V70 II 2,0F Summum 2009
-Elhissar
rutan går ner, men sedan när man drar upp rutan så vänder den halvvägs och går ner igen. Detta uppkommer inte varje gång utan lite då och då. Volvo har gjort en mjukvaru updatering utan framgång, på dom igen.
- Falsklarm på natten.
Volvo finner fel på rörelsesensorer, inga falsklarm sedan byte vi får se om det återkommer.

Är det någon som känner igen dessa fel? Lösningar?
Tack på förhand! :D
Har exakt samma problem med fönsterhissen på vä fram på min -08. Är du på väg in till verkstad igen så får du gärna berätta vad resultatet blev. Själv tänkte jag "vis av erfarenhet" vänta in alla småfel innan jag åker in. Är väl uppe i 3 än så länge. :)
av riha
Fönsterhiss poblemet hade jag också i början på min nya XC70 D5 -09.
Åker in och beställer tid för att kolla det, går ut till bilen och testar igen (alltså efter att jag varit inne vid disken för att beställa tid till koll av det) då funkar de och har gjort sen dess. Mysko.

Det jag dock fortfarande har problem med är att mina sidospeglar inte kan vinklas ner vid backning automatiskt. det är standard på XC70 att de skall kunna det, men det funkar inte. Inte på Kaves XC70 heller.

Skall in och kolla det snart.
Användarvisningsbild
av Funk
riha skrev:Det jag dock fortfarande har problem med är att mina sidospeglar inte kan vinklas ner vid backning automatiskt. det är standard på XC70 att de skall kunna det, men det funkar inte. Inte på Kaves XC70 heller.

Inte automatisk väl, du måste trycka på spegelknappen/knapparna med backen i..

/Thomas
av ZpeedFreak
Har samma problem med fönsterhissen. Höger fram går bara upp halvvägs och vänder sedan ner igen om man försöker köra upp den automatiskt. Måste hålla inne knappen tills fönstret har gått upp helt. Ett litet fel som jag sparar tills nästa verkstadsbesök. Börjar bli dags att åka in med alla små fel snart...
Användarvisningsbild
av Funk
Börja med att prova att initiera om fönsterhissarna, kör upp rutan "manuellt" i toppläge, hållkvar knappen i ca.5-6 sek. Kolla om den fortfarande vänder halvvägs...

/Thomas
av Amli
Funk skrev:
riha skrev:Det jag dock fortfarande har problem med är att mina sidospeglar inte kan vinklas ner vid backning automatiskt. det är standard på XC70 att de skall kunna det, men det funkar inte. Inte på Kaves XC70 heller.

Inte automatisk väl, du måste trycka på spegelknappen/knapparna med backen i..

/Thomas
Ja, det stämmer. Man måste trycka in spegelknappen när man lägger in backen. Sen åker den upp när du trycker en gång till eller automatiskt 10 sek efter du lagt ur backen.

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]