Henk73 skrev:Har ingen erfarenhet av det ni nämner men funderar på en effektbox till 2,4D. Denna utrustning kräver att man har diesel och undrar samtidigt om någon har erfarenhet att detta.
Fördelen med detta är att det är en pluginbox som du kan ta bort och med lätthet göra till "orginal" igen. Du kan även låta programmera om boxen och använda den i en annan bil.
http://www.kcr.se/render_page_vs.asp?pa ... cleid=2106
http://www.kcr.se/render_homepage_sv.asp?pageid=1
Har skrivit detta förr...
Boxtrim är skit-trimning enligt mig.
Varför jo, en motor får massor av mätvärden, att bara köra tillbaka en felaktigt bränsletyckssignal via box är rena vedbod-trimmet. Det som ska göras är mappa/uppgradera istället. Nackdel med box är:
-Bränslepumpen får jobba helt i onödan med för högt tryck.
-Alla pulser påverkas i multipointen, även pilot, efter och regenereringspulser för avgasrening, inte bra alls.
-Ökad bränsle men ej mer luft ger sot som dödar turbolager och partikelfilter över tid.
-Färddator visar ännu mera fel.
-Dödar momentbegräsningar på låga växlar, speciellt illa på automater.
Om du mappar med PPC tex finns inga av desssa nackdelar. boxar är skit.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.