Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag får upp meddelandet "Fel på bromsarna stäng av bilen omedelbart" och motorn går knackigt.
Ibland när bilen stått ett tag så startar den inte och felmeddelandet dyker upp i displayen.
För att få bort problemet så kopplar jag bort batteriet i 2 minuter.
Felet dyker upp en gång i veckan.
Ringt Volvo som säger att de inte vet vad det är för problem.
Är det någon som har en susning om vad det kan vara.
Hjälpte till att knuffa en V70II 2.5T vid Håby norr om Uddevalla för 10dgr sedan med samma problem, fast hans stendog...

Har du garanti kvar lr trygghetsavtal så lämna den till volvo o kräv lånebil. Dock skall du nog låta bli att bryta strömmen, annars kanske de inte kan läsa av några felkoder...ej säker dock.
slider65 skrev:Jag får upp meddelandet "Fel på bromsarna stäng av bilen omedelbart" och motorn går knackigt.
Ibland när bilen stått ett tag så startar den inte och felmeddelandet dyker upp i displayen.
Hur ska dom veta vad det är för fel på en bil dom inte har hos sig ??
Dom kan ju inte felsöka i telefonen :wink:

Lämna in bilen...................
slider65 skrev:Jag får upp meddelandet "Fel på bromsarna stäng av bilen omedelbart" och motorn går knackigt.
Vilken motor är det? Jag har sett problemet tidigare, jag antar du har en 2.0D el. bensin 2.0 el .flexiful, problemet ligger i motorn, meddelandet "Fel på bromsarna stäng av bilen omedelbart" är inget bryr sig om, bilen skyddar sig, om man t.ex under tomgång koppla ifrån en tändspole el spridare så effekten blir det samma "fel på bromsar......." att uppsöka en verkstad är en bra ide, utan att lyfta batteripolen, felkoden så ligger i bilen en vägledning för mekaren, utan felkod, ganska svårt.

Lycka till

Laddade batteriet direkt på polerna med din […]

Har haft samma, bytte olja och filter Haldex gen. […]

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?