Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBM
Hej,
Kan någon "Hisinge-nörd" :wink: förklara för mig vad som skiljer sig mellan dessa två bilmodeller vad gäller bilstereon? Vad är det som gör att man kan koppla in en sub i V70II men inte i en S80N. Inte platsmässig, utan inkopplingsmässigt? Jag kan inte förstå varför det inte är möjligt... En följdfråga som jag vet finns i en annan tråd, men som inte har djupdykts i, hur exakt känner "bilen" av att man "fipplar" med de monterade högtalarna. Är det en skröna att allt låser sig om man tar och byter t.ex. en diskant utan att gå via Volvos handdator, eller är det så smart/dumt?
av Psyko
Sub delen kan jag inte svara på utan att fördjupa mig i men
högtalare är inga som helst problem att byta. Det krävs ingen dator för att en högtalare
ska fungera.
Användarvisningsbild
av bylle
Kan det vara utrymmet som saknas på S80? Min sub i XC70:n ligger iaf längst fram under den upplyftbara plattan i bagagerumsgolvet.
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Psyko skrev:Sub delen kan jag inte svara på utan att fördjupa mig i men
högtalare är inga som helst problem att byta. Det krävs ingen dator för att en högtalare
ska fungera.
Stämmer detta alltså? Jag läste i en tråd på ett annat ställe att man inte kunde byta eller uppgradera något på grund av databussen. Detta pga någon typ av stöldskydd eller liknande. Är det någon som har testat att byta element?
Användarvisningsbild
av VolvoBM
bylle skrev:Kan det vara utrymmet som saknas på S80? Min sub i XC70:n ligger iaf längst fram under den upplyftbara plattan i bagagerumsgolvet.
Jag måste nästan ner till Volvo för att se med egna ögon hur det ser ut i en V70N/XC70N. Jag har även jag lite plats framför luckan som finns under plattan i bagaget. MEN är det ingen som vet om det elektriska/mjukvaran? Är det något som skiljer en V70N mot en S80N med exakt samma motorkonfig?
av Amli
bylle skrev:Kan det vara utrymmet som saknas på S80? Min sub i XC70:n ligger iaf längst fram under den upplyftbara plattan i bagagerumsgolvet.
Går det att eftermontera subben i en XC70 II om man vill det? Eller kostar även det en mindre förmögenhet?
Användarvisningsbild
av bylle
Amli skrev:
Går det att eftermontera subben i en XC70 II om man vill det? Eller kostar även det en mindre förmögenhet?
Bör inte vara några problem att eftermontera, tror inte det är så mkt dyrare än att beställa den tillsammans med bilen. Vad jag förstått så är det ett tillbehör som monteras efter att bilen byggts. Ligger längst fram under den upplyftbara plattan i bagageutrymmet, tar inte mkt plats alls.
Användarvisningsbild
av VolvoBM
Halloj,
Var hittar man installations beskrivningarna du igen? Jag hade en länk men den hittar jag inte längre. Någon som hittar om det finns en för suben?
Jag var hos Volvo idag, men de hade inte ett enda ex med sub inne. :cry: Ingen som kan fota sin och posta här?
Användarvisningsbild
av henka35
VolvoBM skrev:Halloj,
Var hittar man installations beskrivningarna du igen? Jag hade en länk men den hittar jag inte längre. Någon som hittar om det finns en för suben?
Jag var hos Volvo idag, men de hade inte ett enda ex med sub inne. :cry: Ingen som kan fota sin och posta här?
Det finns ingen beskrivning för montering av Subwoofer till V70II/XC70II på http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/
Går den att eftermontera? Klart allt går men men...

//Henrik
av Jazziton
Jag tillhör den kategori som inte valde sub:en vid beställning (säljaren som avrådde.....), men vill nu gärna se på alternativet för eftermontering. Tredjeparts lösning är inte intressant då det stjäl för myckte plats från baggage utrymmet (har det i familjens andra kombi) o speciellt när det finns en lösning/model där man kan gömma under baggae golvet som på V70II. Jag har efter att jag har fått bilen, varit inne hos återförsäljaren och de säger att det inte är möjligt att eftermontera.......... Nu har jag bara frågat en gång och hos en återförsäljare, kanske de inte tycker det är intressant att ha mig som kunde längre och bara avfärdar mina frågor med ett "det går inte", men liksom andra så tänker jag, allt är möjligt, men frågan är priset!
B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]