Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Appel
Är det någon fler här på forumet som har beställt XC60 T6 och kontrollerat med sin återförsäljare vad som händer med ordern då det inte går att lägga nya ordrar och fått någon förklaring från Volvo vad som händer med lagd order?
Användarvisningsbild
av henka35
XC90_Executive skrev:Jag fick reda på att T6 var 'fryst'...

Återstår väl att se hur det går!
Det går inte att bygga en XC60 T6 på hemsidan....Undra om det bara gäller Sverige?
För på Tyska hemsidan finns T6 med i alla fall.

//Henrik
av Linqid
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/08 ... /index.xml

De som beställt sina bilar ska enligt texten ovan tydligen få dem och beslutet att inte sälja T6 mer gäller enbart Norden. Nu undrar jag dock, vad ska erbjudas istället? Vet att tillexempel min far inte ens ansåg XC60 intressant pga att han inte vill ha diesel och att T6:an var för dyr. Kan dem inte erbjuda något mitt emellan?
av Amli
Mycket oväntat! De borde ju erbjuda 2.5FT samt 3.2 tycker man. Att lansera en ny modell med bara två diesel modeller känns klart tunnt. Speciellt med tanke på hur viktig denna modell är för företaget.
av dali
Lite larvigt av Teknikens Värld att påstå att T6 blir en "samlarbil", det är bara att åka över till Tyskland och privatimportera en om man känner för det ... :roll:
Användarvisningsbild
av Appel
Jag har idag fått besked om att dom som hunnit beställa T6 innan den blev stoppad kommer att få sina bilar. Så nu kan jag "andas ut" och invänta december som blir trolig leveransmånad.

Stort tack till dom som jag stressat för att få besked, både min lokala volvohandlare samt "höjdare" i Göteborg! Jag har full förståelse för att det måste ha varit ett knepigt beslut att ta mitt under lanseringen och att det var ett litet fåtal "drabbade" som man måste bestämma vad man skall göra med deras beställningar.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Bara att gratulera er som hann få in en beställning,

Ni blir nog ägare till en kultbil/samlarbil som behåller värdet riktigt bra.
Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?

Mest troligt kärvande bromsok. Smörj gl[…]

En fråga till. Innan Jag byter panel, tä[…]

Lossa dörrhandtag volvo v70 2013

Jo ja men jag ser alltså inte Torxskruven pg[…]