Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Från en tidningsartikel:

.....och en ny snål femcylindrig diesel som släpper ut 170 gram koldioxid till XC60. Även XC70 kommer snart med enbart framhjulsdrift.

1. Det är ju bra då kankse förbrukningen minskar på 2.4D tror jag det blir? :)

2. NEJ! Ska de förstöra XC70 också!? Jag trodde XC.bilar var tillverkade för fyrhjulsdrift? :|

Och snart kanske Volvo blir kinetiskt?(Kina).... Då blir nästa bil en SAAB!

/Kalle
Användarvisningsbild
av betterlead
Jisses! En GM-bil! Nä, hellre då en svenskkines med lite framåttänkande.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Tycker du det? :???: Men vi får se hur Volvos bilar ser ut om 10 år, det blir intressant :wink:

Jag gillar inte steve mattin
av matzen10
~Kalle~ skrev:Tycker du det? :???: Men vi får se hur Volvos bilar ser ut om 10 år, det blir intressant :wink:

Du tänker på V70II bakluckan? Håller med..men man vänjer sig, tycker jag, eftersom de börjar på att synas på vägarna.

Men XC60 är väl ändå en helschysst design!?

M V H
---> Matz
av tassbonn
Har ni tänkt på att alla som inte gillar baken på nya V70 kör gamla V70 :D

För övrigt så är det väl härligt med en rejäl Skövdefemma som sörplar lite, vad gör det i slutändan om man sparar en 1/2-1 deciliter milen?? 2000 mil på ett år så har du tjänat 175:-/månad.....vad får man för det, en prenumeration på en morgontidning? Det blir 2100:- på ett år, har du bilen i 5 år blir det 10500:-, vad kostar en BMW? vad kostar en AUDI?
Användarvisningsbild
av kave
tassbonn skrev:Har ni tänkt på att alla som inte gillar baken på nya V70 kör gamla V70 :D

För övrigt så är det väl härligt med en rejäl Skövdefemma som sörplar lite, vad gör det i slutändan om man sparar en 1/2-1 deciliter milen?? 2000 mil på ett år så har du tjänat 175:-/månad.....vad får man för det, en prenumeration på en morgontidning? Det blir 2100:- på ett år, har du bilen i 5 år blir det 10500:-, vad kostar en BMW? vad kostar en AUDI?
Helt rätt. Eller vad förlorar du i värdeminskning på en fet utrustad BMW eller Audi på 3 år?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
matzen10 skrev:
~Kalle~ skrev:Tycker du det? :???: Men vi får se hur Volvos bilar ser ut om 10 år, det blir intressant :wink:

Du tänker på V70II bakluckan? Håller med..men man vänjer sig, tycker jag, eftersom de börjar på att synas på vägarna.

Men XC60 är väl ändå en helschysst design!?

M V H
---> Matz
Ja nu har man börjat vänja sig :) , Men bromsljusen syns VÄLDIGT bra :-)-)

2. Interiören känns inte lika ombonad som i tidigare bilar
3. Ja XC60 är väl inte helt fel :)

Jag såg att Peter Horbury jobbar på Ford i Nordamerika, kan han inte komma tillbaka till Volvo då? ;-//
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Nu kom jag på en sak till!

Nackstöden! För varje år som går så blir de tunnare och tunnare! vad fan är det för premium?

Sen så verkar ju stolarna vara sämre?, det har jag ej provat

Jag anser inte att tunna saker är Premium, ska det vara premium så ska det vara "fyllighet"=tjockt och "mjukt"
Användarvisningsbild
av betterlead
Det håller jag inte med om. Mycket 70-80-tal med tjockt och fylligt.
Minimalistiskt tunt med ökad komfort - det är premium. Ingen yankeestil för mig tack.
Vad tycker du om den tunna flytande mittkonsolen. Enligt mig, makalöst vacker design. Inte många andra biltillverkare som kommit med något liknande. Feta bulliga nackstöd till det skulle bara störa.
Användarvisningsbild
av Guligan
matzen10 skrev:

M V H
---> Matz
Jag gillade inte designen bak på V70N heller, med dess bulliga bakljus.
Blir nog till att byta till en 855, den var snygg!! 8)

Ursäkta OT...

Volvo har vaknat i elfte timmen avseende snåla motorer, vi får hoppas att man får fram bra alternativ snabbt, annars kan det blir bekymmersamt!

Jag funderade i samma banor och därför k[…]

V60 sliter däck bak

Det finns korta övre stag i bakvagnen som sty[…]

Fel meddelande

Du måste skriva vad du har för bil, mot[…]

Hoppas frågan passar här. Har Teslas b[…]