Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av soduke
Beställde för en tid sedan en V70 II 2.5FT Summum med automat. I förra veckan kontaktade jag min Volvo-dealer och fick veta att de som beställt automat får den nya power-shift lådan, därför att Volvo konstaterat den drar alldeles för mycket bränsle (etanol? bensin?).
Någon som känner till något om ev. powershift till V70 II?
av JK24T
hrm... var inte PowerShift ämnad för C30/S40/V50 oljebrännare !?... eller VP har kommit på att automaten suger !?
Låter märkligt, PS borde vara en nyhet som det slås på stora trumman om..
Användarvisningsbild
av kez_style
Jasså? trodde det var bara för de små motorerna. Jag väntar ju på min 2,5FT med leverans i september... hoppas på powershift lådan då :)
Användarvisningsbild
av Funk
Nu vet jag inte hur det ligger till på just 2.5FT, men får du powershift skall du vara nöjd. Underbar låda ihop med 2.0D, och troligen minst lika bra med en FT...

/THomas
Användarvisningsbild
av kez_style
Emailade volvo och frågade, här är responsen.

Hej, Tack för ditt mail. Det är bara på vissa Volvo modeller som powershift lådan finnes på och på S80 finnes den dessvärre inte. Med vänlig hälsningElin JirvénKundsupportVOLVO PERSONBILAR SVERIGE AB
Kamremsbyte V70N

Jag frågade grabbarna på volvo nä[…]

Volvo som inte startar.

Hej igen. Håller på att byta vevaxel g[…]

AWD-bekymmer

Hej XC60 2010, awd, d5 automat. Efter byte av ol[…]

köpa en Volvo S / V60

Ja snygg och kraftig. Vill dock vara lite ekonomis[…]