Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sevak
De svarta pianolacken lr svarta plasten som sitter på dörrarna vid rutorna har blivit jävligt repiga. Även innut bilen där man höjer o sänker fläkten till ac sitter typ av samma plast o de är massa repor. Inte kul när bilen bara gått 1000 mil.
Även lacken värkar va känslig för stenskott. Har fått flera på fram stötfångaren.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Det beror på hur försiktig man är!

Såg en XC70II förra veckan som gått 10 000mil och den var i grymt bra skick! Färgen är itne känsligare för stenskott än någon annan. Vad har du får körsätt?
Användarvisningsbild
av henka35
XC90_Executive skrev:Det beror på hur försiktig man är!

Såg en XC70II förra veckan som gått 10 000mil och den var i grymt bra skick! Färgen är itne känsligare för stenskott än någon annan. Vad har du får körsätt?
Håller med! min bil har inga stenskott eller repor efter 630 mil och 6 månader.

//Henrik
Användarvisningsbild
av Korny
Tråkit att du inte e nöjd, men det hänger väl oftast ihop med hur varsam man är med sina saker.

Repor uppkommer ju som bekant inte av sig själv, och stenskott kan ju knappast vara Volvos fel.
De bruksfordon jag sett med över 1000mil på mätaren utan ett enda stenskott, de är lätträknade...

Kanske detta är något för dig: http://www.solfilmsmontage.se/index.php ... tureshield

/David
Senast redigerad av 1 Korny, redigerad totalt 0 gånger.
av AndS
Har också fått stenskott som jag tycker slår större märken än tidigare, men bilen är för mig bara en bil och ska användas. Fronten är i plastmaterial så ingen risk för rost, bara estetiskt så i med lite färg vid tillfälle.
av JK24T
Vadå kvalite....
Oljeläckage generatoraxel.
Oljeläckage vevaxeltätning mot vxl-låda.
Oljeläckage transmisionsenhet för Ac/Gen motorblock. Om ej håller tätt vid kontroll så motorbyte !
Visslande ljud från ventilation - byte fläktmotorenhet.
Hårt växlande automat. (ingen åtgärd, ska vara så här enl. VP) anmärkt 5 ggr.
Knarrande knakande från framvagn.
Knarrande knakande vid passering av t.ex. farthinder.
Trasig mekanism till fällbart baksäte.
Skrammel från instrumentbräda.

.... på 1100 mil... go figure :) För att inte tala om vilken VI känsla jag får med Åf. verkstad :)
Klandrar absolut inte verkstaden som har ställt upp exemplariskt, däremot tillverkaren Volvo Personvagnar.
Kort och gott den Volvo jag har haft som har haft flest fel i särklass !

När vädret väl blir fuktigt kommer alla ni V70II och S80N ägare att höra hur karossen flexar... styv.. nä snarare slak som efter ett..... :)
Användarvisningsbild
av henka35
JK24T skrev:När vädret väl blir fuktigt kommer alla ni V70II och S80N ägare att höra hur karossen flexar... styv.. nä snarare slak som efter ett..... :)
Behöver bara lite fett i låsen, sedan blir det tyst. Jag kommer lägga upp en lite instruktion om detta snart.

/Henrik
av volvo experten
JK24T skrev:Vadå kvalite....
Oljeläckage generatoraxel.
Oljeläckage vevaxeltätning mot vxl-låda.
Oljeläckage transmisionsenhet för Ac/Gen motorblock. Om ej håller tätt vid kontroll så motorbyte !
Visslande ljud från ventilation - byte fläktmotorenhet.
Hårt växlande automat. (ingen åtgärd, ska vara så här enl. VP) anmärkt 5 ggr.
Knarrande knakande från framvagn.
Knarrande knakande vid passering av t.ex. farthinder.
Trasig mekanism till fällbart baksäte.
Skrammel från instrumentbräda.

.... på 1100 mil... go figure :) För att inte tala om vilken VI känsla jag får med Åf. verkstad :)
Klandrar absolut inte verkstaden som har ställt upp exemplariskt, däremot tillverkaren Volvo Personvagnar.
Kort och gott den Volvo jag har haft som har haft flest fel i särklass !

När vädret väl blir fuktigt kommer alla ni V70II och S80N ägare att höra hur karossen flexar... styv.. nä snarare slak som efter ett..... :)
Ja men du misshandlar väl bilen vad annars !!
av JK24T
Misshandlar... knappast. Hur kan felen ovan klassas som fel pga. misshandel eller buskörning ?
Du kallar dig själv Volvo experten... av vilken anledning ?
av PatrikGBG
om man kallar sig volvoexpert o bara skriver gott om ett bilmärke, borde man ta de mesta med en nypa salt...

alla bilar har negativa sidor,V70II har MÅNGA...hoppas för allas skull att de försvinner snabbt för det är trots allt en mycket fin bil o köra!
Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker j[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]

ok, lite som jag misstänkte då.......