Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Har fått en missljud från kupéfläkten :evil: . Låter som en syrsa. Det lite märkliga är att ljudet inte följer fläktvarvet. Om jag stänger av fläkten försvinner missljudet. Om jag justerar hastigheten på fläkten så tystnar missljudet ett tag och sedan kommer det tillbaka.
av JK24T
Och du är inte ensam... min (S80 3,2) har varit inne 2ggr för bl.a detta. Låter som tvärdrag från ett fönster.
Kännt fel enl. Volvo be verkstaden leta i: TNN87-56 och hoppas att dom fixar det.

Min bil går nu mot status "Verkstadsbil"
av NEW
Har samma problem, jag har konstaterat att mitt missljud uppkommer när kupé cirkulationen är aktiverad och är aktiv. Kappar man bort den automatiska återcirkulationen försvinner ljudet. Trycket man på manuel återcirkulation återkommer ljudet. Har inte varit inne med bilen, samlar på mig lita andra åkommor.
av ansjo
Precis vad jag drabbats av och ska snart hämta bilen på verkstaden. Det ska bli kul att se om delyckas byta ut fläkten efter att jag fått vänta en månad på den;).
av JK24T
Mitt fläkthus och fläkt är bytt och det blev tystare men det tjuter fortvarande. Körde en provkörningsbil som också tjöt i fläkten. Hoppas det lyckas bättre med din.
av ansjo
Kan konstatera att det för stunden blivit tyst i bilen iaf. De fixade även startknappen som man blev tvungen att hålla intryckt för att starta bilen samt smörjde upp växelspaken undertill då den gnisslade en del, och särskilt om det var varmt ute.
av ansjo
Jag kan meddela att fläkten fortfarande är tyst, men startknappen ballade ur idag igen, så det blir till att hålla den inne vid start igen :evil: !
av riha
ansjo skrev:Jag kan meddela att fläkten fortfarande är tyst, men startknappen ballade ur idag igen, så det blir till att hålla den inne vid start igen :evil: !
Hmm, måste vara jobbigt, speciellt när man är van vid att hålla startnyckeln i vridet läge under uppstart, knappast mycket jobbigare väl?

Skall se hur det blir på kommande bilen med startknapp stälelt för nyckel som man har idag, man kanske själv stör sig på det.
av ansjo
Jobbigt ja, du skulle bara veta :lol:
Vad jag är lite putt på är att det höll inte ens en vecka, och det börjar bli en del smågrejer nu som retar mig.
Men jag är annars fruktansvärt nöjd med bilen och klart den skönaste jag någonsin har kört!
av riha
ansjo skrev:Jobbigt ja, du skulle bara veta :lol:
Vad jag är lite putt på är att det höll inte ens en vecka, och det börjar bli en del smågrejer nu som retar mig.
Men jag är annars fruktansvärt nöjd med bilen och klart den skönaste jag någonsin har kört!

Låter bra att höra, skall bli skoj med nya XC70II D5 som man går o väntar på (tråkigt att vänta).
Vuxen i 3e sätesraden XC90

Om Sharan har mer plats? Vi åkte 7 pers i en[…]

3-cylindriga som finns i XC40? Sedan tänker j[…]

Ac volvo v70n funkar 5-10min

På min 745-a byttes kompressorn (till en beg[…]

ok, lite som jag misstänkte då.......