Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kez_style
Hej,

Tänker beställa en S80 2,5FT Summum med följande utrustning.

Växellåda/transmission: 6-stegad Automat Geartronic
Lack: Electric silver
Mörkgrå Vent. Läder 2200
Aluminiumhjul, Odysseus 18"
Panelinlägg, Modern Wood
Ljudanläggning High Performance, utan hörlurs uttag:
USB / ipod interface (NÅGON SOM VET PRIS FÖR DETTA?)
Progressiv hastighetsberoende servo
Textilmattor 4 st. för kupen
Elmanövrerade framstolar med minne i förarstol

Vad mer kan vara bra att lägga till? Beställningen kommer göras under nästa vecka någon gång när jag har sålt min bil :)
Öppen för alla förslag förutom Navigation :D
av Volvo mitt val
Volvos Radar(håller avståndet automatiskt till framförvarande bil) och BLIS kan varmt rekommenderas! Glöm inte avstängbar kudde på passagerarsidan!
av Billy
Tycker du gjort ett bra val. Electric silver är ruskigt snygg på nya S80n. Det enda jag skulle välja extra utöver det du redan tagit skulle möjligtvis vara Premium Sound eller adaptiv farthållare som "Volvo mitt val" tyckte. Lycka till!
Användarvisningsbild
av kez_style
Va bra att du nämnde med avstängningsbar passsagerar krockkudde! Tror det är bra att ha när man ska sälja bilen vidare (låååångt kvar) :)

Premium sound vill jag verkligen ha men är det värt dem ca 15 000 kr mer än High performence? är H-P inte bra?
av Billy
High Performance är ju verkligen inte dåligt på något sätt, tvärtom. Du får ett billjud som slår det mesta, men går du upp till Premium sound får du väl verkligen billjud av världsklass som möjligtvis bara eventuellt måste se sig slaget av de största stereopaketen som sitter i exempelvis Audi A8/Mercedes S-/BMW 7- osv.

Värt 15000? beror på hur stor audiofreak du är. High performance har ju ordentligt med ös så det är nog svårt att motivera prisskillnaden om man absolut inte tillhör den kräsnaste typen av lyssnare. Det bästa vore om du kunde få prova skillnaden hos din handlare, prova gärna olika bilar med dessa paketet när du kör, för av egen erfarenhet kan vissa paket låta kanonbra och bättre än det andra när man står stilla och motorn är av, medans det sedan vart en besvikelse under körning med väg-/vind- och motorljud osv.
Användarvisningsbild
av kez_style
Billy skrev:High Performance är ju verkligen inte dåligt på något sätt, tvärtom. Du får ett billjud som slår det mesta, men går du upp till Premium sound får du väl verkligen billjud av världsklass som möjligtvis bara eventuellt måste se sig slaget av de största stereopaketen som sitter i exempelvis Audi A8/Mercedes S-/BMW 7- osv.

Värt 15000? beror på hur stor audiofreak du är. High performance har ju ordentligt med ös så det är nog svårt att motivera prisskillnaden om man absolut inte tillhör den kräsnaste typen av lyssnare. Det bästa vore om du kunde få prova skillnaden hos din handlare, prova gärna olika bilar med dessa paketet när du kör, för av egen erfarenhet kan vissa paket låta kanonbra och bättre än det andra när man står stilla och motorn är av, medans det sedan vart en besvikelse under körning med väg-/vind- och motorljud osv.
Tackar, jag ska nog lyssna på båda om jag får tag i bilarna annars får det bli high performence systemet. :)
Har HiFi systemet i min BMW just nu vilket jag tycker låter helt lagom för mig så om det är minst lik det är jag nog nöjd :)
av JK24T
Bilen går bättre med 17" än 18", mindre spårkänslig samt rullar lättare.. och jag hade inte valt träpanel... alu är mer stilrent..
Användarvisningsbild
av ziaal243
när är leveransen ? jag var i Bilia haga norra i sthm för två veckor sen och fick veta mitten av aug.
Användarvisningsbild
av kez_style
ziaal243 skrev:när är leveransen ? jag var i Bilia haga norra i sthm för två veckor sen och fick veta mitten av aug.
Ingen aning när jag frågade försäljaren 1 månad sen fick jag höra ungefär V24 sker första leveranserna... men hoppas det inte är mitten av augusti då e jag utan bil i nästan 4 måander!!!
Användarvisningsbild
av kez_style
Lite ny information inför årsmodell 2009

USB anslutning standard på High performence ljudsystem
Ny bakspoiler
Ny metallic lack silvergrey pärlamo (eller något)
Nya nackstöd fram m.m

Hörde även om nya säkerhetspaket :)
Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Fick gjort en invändig modd.. Färgmatcha[…]

Satt ditt voltmätaren och USB uttaget ig&arin[…]

V70 2.4 -07 B5244S får meddelande om att hal[…]

Motorproblem

Någon som haft samma?