Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Hejsan!

Någon här som har koll på vad fjärrstarten till dieselvärmaren kostar och om det är lätt att eftermontera??
av Volvo mitt val
Fjärrstart till bensinvärmaren finns och fungera utmärkt kostar cirka 5000:- installerad och klar. Dyrt men mycket bekvämt!
Finn säkert även till diesel och kan eftermonteras.
Användarvisningsbild
av gooose
Kna väl nämna att det är fjärrkontrollen som kostar pengar

Monterade för ett tag sedan detta på en bil och ägaren ville ha 2 st fjärrkontroller har för mig att dom kostar ca 4300:- för 1 xtra kontroll och själva satsen kostar ca 5000:- tror det kostar 6300:- monterat och klart med 1 kontroll För denna kund betalade 10600:- för att få det monterat inkl en xtra fjärrkontroll

Så som sagt det är olika hur vi alla prioriterar våra utgifter han var helnöjd då han fick 2 st kontroller till detta fasionabla pris

Men som sagt den som har mest prylar när han dör vinner

//Goose
Användarvisningsbild
av Guligan
Går det inte att "fjärra" igång den med mobilen/minicall?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Monteringen är inga problem, det gör jag själv, men då har jag en fingervisning om vad själva satsen kostar.

Tack för alla svar!
av uffeason
Har denna fjärr monterad i min XC90. Funktionen är lysande men ärligt talat hade jag hoppats på bättre räckvidd.
Nästa bil kommer att få fjärrstyrning via GSM/SMS
Användarvisningsbild
av Variosboy
vad anser du är uppskattad räckvidd i normal stadsmiljö?
600 meter vid fri sikt anges som räckvidd, men det är ju som sagt vid fri sikt.

Är det någon form av dubbelriktad komunikation mellan sändare och mottagare så att man kan ha koll på statusen?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Variosboy skrev:Är det någon form av dubbelriktad komunikation mellan sändare och mottagare så att man kan ha koll på statusen?
När du aktiverar värmaren så hör du ett pip från fjärren så du vet att den går igång

/Kalle
Användarvisningsbild
av gooose
Variosboy skrev:Monteringen är inga problem, det gör jag själv, men då har jag en fingervisning om vad själva satsen kostar.

Tack för alla svar!
Tänkvärt för dig om du gör det själv är att du efter programvaruladdningen måste "synka/Aktivera "fjärrkontrollen genom att ta bort båda kontakterna på "styrboxen" och sedan inom 10 sek efter att den är ansluten igen trycka ner en kanpp på fjärrkontrollen så att styrenheten lär sig signalen från din kontroll

//Goose

Hej där. Här kan. Du se hur det ser ut b[…]

B200ft svårstartad

Hej Har en 744 glt så suttit en 16v innan. […]

Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]