Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JK24T
Någon som vet hur man släcker "Dags för service" manuellt dvs utan att koppla upp bilen hos Åf ?
Användarvisningsbild
av gooose
Utföres med samma förfarande som på V70 N mao radioläge/trippmätarknapp/tändning på/lampasläckt
Behöver ej kopplas upp mot något specialvertyg eller liknande

Men alla är väl medvetna om att bilar tillverkade from åm08 månad 9 så gäller Volvo assistans endast 1 år (från fabrik/ny leverans datum)
och i samband med service hos auktoriserad Volvohandlare 1 gång /år så gäller den vidare tom att bilen blir 8 år

//Goose
Senast redigerad av 1 gooose, redigerad totalt 0 gånger.
av perhall
Väldigt smart drag av volvo, jag använder assistansen en eller ett par gånger per år: punktering, soppatorsk, eltorsk...
av JK24T
gooose skrev:Utföres med samma förfarande som på V70 N med ao radioläge/trippmätarknapp/tändning på/lampasläckt

//Goose

Efter ett antal försök kan jag meddela att ovan funkar inte, får ett pip och ett meddelande "162" sen återgår den till att vissa "dags för service".
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
JK24T skrev:
gooose skrev:Utföres med samma förfarande som på V70 N med ao radioläge/trippmätarknapp/tändning på/lampasläckt

//Goose

Efter ett antal försök kan jag meddela att ovan funkar inte, får ett pip och ett meddelande "162" sen återgår den till att vissa "dags för service".
Första gången fick jag också ett pip, men man måste försöka några gånger innan man får till det :wink:

/Kalle
av JK24T
Jasså du har lyckats... jag är kanske inte lika snabb och flink som du :)
Och... det ska inte pipa då ?

- Johan
Användarvisningsbild
av gooose
JK24T skrev:

//Goose

Om man får detta pip och en sifferkomination i displayen Tag ur nyckel lås/ lås upp med fjärrkontrollen och försök igen
Lyckas ni inte så är det bara att försöka igen Det är så förfarandet är när det gäller att släcka service lampan har tills idag släckt minst ca 40 bilar på detta sätt så det fungerar kan ibland ta ett tag innan man får in rätta knycken på det hela om man säger så

//Goose
av JK24T
Goose;
Hur märker jag om jag har lyckats ? Någon signal eller lampindikering ?
Håller jag knappen länge så får jag ett pip... men ej släckt indikator.

Vad har du för bilmodell samt årsmodell[…]

Om moderator så önskar kan han/hon rade[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Tog loss plåtlocket och tittade ner i h&arin[…]

Hej! Mitt första inlägg här, hoppa[…]