Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bugget
Jag funderar på om man ska lämna in bilen direkt på underreds behandlning?

Har ju tänkt å ha bilen ett tag så det kan ju vara skönt å veta att den inte rostar i förtid.

Vad säger ni om de?
Användarvisningsbild
av Guligan
Beror väl som på som sagt. Tänker du ha bilen i 10-15 år eller mer så är det väl inget att tveka på!
av bugget
vet ju inte än hur länge man ska ha den men ifall man har den i 10 år så kan det ju vara bra å göra det nu och inte om 5 år...
Guligan skrev:Beror väl som på som sagt. Tänker du ha bilen i 10-15 år eller mer så är det väl inget att tveka på!
Användarvisningsbild
av Korny
Passade på att lägga ett extra lager body på utsatta ställen när jag hade upp bilen för att montera drag.
Nu e jag ingen rostskyddsexpert men det mesta såg helt ok ut, skulle va bromsrören isf som inte såg behandlade ut.

Mvh David
Användarvisningsbild
av Funk
skulle va bromsrören isf som inte såg behandlade ut.
Idag gör man inte det, för att det inte skall kunna krypa fukt bakom u-massan...

Skall man göra en extra behandling så tycker jag att man skall vänta ett par år med att göra den, eftersom skyddet från fabrik är bra. Det kan kanske vara ide att bättra på skyddet efter ett par år då slitage och avfettning slitit på fabriksskyddet, knappast då det är som bäst. Att däremot vid tillfälle snygga till en aning på egen hand på ny bil kring utsatta ställen kan väl aldrig vara fel...

/Thomas
av Primus
Om jag skulle göra det skulle jag nog göra det direkt om jag kände att jag hade råd. Om ekonomin är knapp så skulle jag vänta 2-2,5 år. Jag tror nämligen marginalnyttan med att göra det direkt är ganska liten. Inte obefintlig dock.
Användarvisningsbild
av Funk
"bonnjärn" passar väl ganska bra som beskrivning, för koppar är det väl inte längre..

/Thomas

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]