Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Här kommer ett litet klagomål på V70 II, var ute och körde i mörkret(ingen gatubelysning), insåg att ljuset från instrumentpanelen var för ljust så jag vred ner det till min, kanon, lagom motljus, men var f..n är hastighetspilen, såg den knappt?????
Gillar inte riktigt att instrumentpanelen är upplyst framifrån(känns så i alla fall) och inte bakifrån som på alla andra bilar jag kört. Är det bara jag eller är det fler som upplevt detta, annars får man nog gå till optikern igen?

Skitsak, jag vet, men ändå ganska väsentlig.

_______________________________________________________________________________________________________
V70 II AWD D5 MOMENTUM.
Nej !

Om du har ljuset uppskruvat så att inte belysningen bläandar så ser du inte hastighets eller varvräknarnålen....
Knappast bra och säkerhetstillvänt.

Måste vara en ny "egenskap" från Volvo :)
Var ute och körde i natt, och då satt jag och tänkte på det här.
Skulle ju helt klart vara bättre om nålen lös i sig själv istället för att en lampå lyser på nålarna, tjänns lite 240...
Fattar inte varför volvo valt en sådan tattar lösning, men det är la Ford som bestämt de... Fan!
Men jag ser mina nålar.
Kanske därför som motortempmätaren är borttagen... för att vi ska kunna koncentrera oss på att se hastighetsmätarnålen ! :)
Körde 20 mill inatt och det är jobbigt att inte tydligt kunna se hastigheten, att behöva koncentrera sig på att se nålen istället för vägen. Varv och hastigehetsmätaren ska var tydliga med bar en snabb blick ska det gå att avläsa korrekt.
Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]