Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ElStoffo
Hej,

Idag var jag inne på Volvo för att se vad det skulle kosta att köpa en ny bil.

Här är det jag valde samt pris.
V70II 2.5T -08
Momentum.
Automat.
Herrgårdsvagnspaket
Nyckelavst. kr-kudde pass.
High performance ljudanläggning.
Metallic.

För detta skulle jag betala 329 000:-

Är det ett bra pris? Enligt säljaren var detta med rabatter.
Användarvisningsbild
av ElStoffo
Japp, visst kan man göra det. Dock så hittar jag inte allt som står på pappret jag fick utav honom. Samt att det vore kul att veta om någon har köpt samma bil samt vad de betalade.
Användarvisningsbild
av tjotto
ElStoffo skrev:Japp, visst kan man göra det. Dock så hittar jag inte allt som står på pappret jag fick utav honom. Samt att det vore kul att veta om någon har köpt samma bil samt vad de betalade.
Den bilen du specat kostar på volvocars 351.800:-
Du har alltså fått 22800 i rabatt på volvocars priser, tippar att deras lokala påslag ger runt 25-26' i rabatt på ditt förslag...
av perhall
Det är en normal rabatt, 7 till 8 procent och ungefär den man brukar få när man efterfrågar en offert. En del får 6 procent (få får mindre än så tror jag) en del får mer än 8, även utan ramavtal. Det beror på hur mycket utrustnign man köper till (utrustning har högre marginal), om handlaren ligger risigt till med försäljningen, ev inbyte etc. Men jag tycker att du kan vara nöjd med 8 procent, det är en ok rabatt på en ny modell
av Sevak
Får du med vinterhjul?
Användarvisningsbild
av ElStoffo
Ok, då kanske jag ska vara nöjd med det priset, då är det väl bara ta med tjejen och åka till volvo och påbörja övertalningen.

Har inte frågat om jag får med vinterhjul, men det förutsätter jag. Å andra sidan erbjöd han väldigt bra i inbyte för min V70 -05.

Dock så tänkte jag lägga ut min V70 på nätet först för att se om någon vill ha den utan det påslag som blir om någon köper den från volvo-handlaren.
Användarvisningsbild
av Fraz
ElStoffo skrev:Japp, visst kan man göra det. Dock så hittar jag inte allt som står på pappret jag fick utav honom. Samt att det vore kul att veta om någon har köpt samma bil samt vad de betalade.
Vad var det som stod på pappret som du inte hitta på volvocar´s sidan?

PS: GLÖM INTE ATT VÄLJA TILL MITTARMSTÖD MED MUGGHÅLLARE BAK
Detta är en miss som många gör.. Pris ca 1000:-
El lås för bak dörrarna kan också va en bra grej om du skall ha barn bak
Pris ca 1000:-

Och vinter hjul på fälg, som sagt. Ca pris på volvo är 12 000:- med alu fälgar och bra däck till V70II S80n.
Jag köpte dock detta själv till förmånligare pris, då med ett par beg alu till S40n V50

Du kanske kan pruta med något av detta om du skal göra affär med han!..

Lycka till
/Fraz
av perhall
Inställningen till vinterhjul och dragkrok är ibland att det kan handlaren slänga med... men jag tror definitivt att fyra vinterhjul till en v70II kostar handlaren lika mycket som skinnklädsel (10 500 listpris på bilia, 9 900 hos små handlare?) eller sollucka (10 500 listpris)

Så¨för handlaren är vinterhjulen definitivt en dyr post, dessutom innebär vinterhjul och dragkrok ibland mer krångel för försäljaren än att lägga på något i beställningen direkt (inte för att man ska bry sig om det men har man en stressad säljare gäller det ju att pruta med rätt saker)
av ljungström
Vår verkstads/reservdelsavdelningen interndebiterar bilförsäljningen fullt pris för vinterhjul och övrig eftermonterad extrautrustning, såsom dragkrok, m-värme osv. Inget man kan skicka med gratis med andra ord.

Inget svar på kolvringar. När det g&au[…]

Service Subaru XV

Nu har det som inte ska hända hänt......[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

Fick tag i en B230E motor som endast har gåt[…]