Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag fick min nya V70 II i förra veckan och har märkt en störig obalans som kommer när man släpper på gasen vid ca 1200 varv. Märks mest i 6:an men även i 5:an. Jag vände mig till Verkmästaren hos återförsäljaren och han kände själv missljudet/obalansen. Inte mycket men tillräckligt för att avgöra att jag aldrig köpt denna om jag känt detta innan köpet. Han skulle undersöka ifall fler V70 av den nya modellen har samma fenomen. Oavsett villket så kan jag knappt acceptera denna obalans som framkallar ett missljhud och vibrationer. Är det fler som råkat ut för detta? Förövrigt är det en underbar bil att köra! ´Så jag hoppas Volvo tar i tu med detta, Återförsäljaren har tagit in bilen för kontroll och konstaterat mina klagomål. Volvo har fått ärendet nu..
Senast redigerad av 1 Lacka, redigerad totalt 0 gånger.
av allinsat
Hej! Har en V70N AWD D5 manuell, med liknande problem. Vid 900-1200 rpm så kommer ett vibrations ljud, ljudet uppstår vid gas på drag även vid lätt gas också mest på högre växlar, mycket irriterande. Så du är inte ensam, tycker absolut att du inte skall acceptera det. Jag har klagat och även volvo har konstaterat att det inte är acceptabelt.
av Lacka
allinsat skrev:Hej! Har en V70N AWD D5 manuell, med liknande problem. Vid 900-1200 rpm så kommer ett vibrations ljud, ljudet uppstår vid gas på drag även vid lätt gas också mest på högre växlar, mycket irriterande. Så du är inte ensam, tycker absolut att du inte skall acceptera det. Jag har klagat och även volvo har konstaterat att det inte är acceptabelt.
Jag skall se hur ÅF agerar i ärendet, kommer oavsett vilket att driva detta.

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]