Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S60Turbo
Någon som vet vad fuktsensorn har för uppgift?
Gick endast att kombinera med automatiskt avbländbar backspegel...

Antar att det borde vara för klimatanläggningen för att känna av fukthalten och därmed reglera någon typ av avfuktningsfunktion?!
Någon som vet mer exakt?

För att vara på den säkra sidan, så specade jag med den för ett par extra hundralappar! 8)
Man vet ju aldrig med tanke på mugghållarna i armstödet bak... :D
(Lite väl sniket resonemang...)
Användarvisningsbild
av Guligan
Jag undrar också, trodde det var samma som regnsensorn i vindrutan...?
av MrMagoo
Jag har valt Fuktsensorn till min nya V70. Det var faktiskt så illa att det var svårt att få reda på vad den faktiskt gjorde.

Uppgiften jag slutligen fick var att det är en separat sensor som känner av när fuktigheten i kupén är högre än normalt (ex att man sätter sig med fuktiga kläder eller motsv). Då drar den på defrostern för att inte rutorna skall imma igen.

Egentligen tycker man att det borde ingå som standard om de nu kommit på att klimatautomatiken inte kan hantera detta. Lite fult att mygla oss på mer pengar genom att kalla det för "tillbehör". Men, men...
av flopp
MrMagoo skrev:Jag har valt Fuktsensorn till min nya V70. Det var faktiskt så illa att det var svårt att få reda på vad den faktiskt gjorde.

Uppgiften jag slutligen fick var att det är en separat sensor som känner av när fuktigheten i kupén är högre än normalt (ex att man sätter sig med fuktiga kläder eller motsv). Då drar den på defrostern för att inte rutorna skall imma igen.

Egentligen tycker man att det borde ingå som standard om de nu kommit på att klimatautomatiken inte kan hantera detta. Lite fult att mygla oss på mer pengar genom att kalla det för "tillbehör". Men, men...
Jag har för mig att fuktsensorn även känner av när luften i bilen blir för torr och tar in lite fuktig luft. AC'n gör väl att luften blir torr?
av AndS
Är det en ny funktion elle något man tagit bort som varit standard för klimatanläggning?
av marcbe
Nej det har inte varit standard tidigare, utan det är en option som erbjuds.

Som sagts tidigare, det är alltså en sensor som mäter av fukthalten på luften för att ge möjlighet att styra klimatanläggningen bättre map imma på rutor etc.

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]