Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
#157962
Vet ngn om det går att eftermontera woofer till high performance paketet???? Och om det går, cirkus kostnad...
Användarvisningsbild
av Fraz
#158002
Bitez skrev:Vet ngn om det går att eftermontera woofer till high performance paketet???? Och om det går, cirkus kostnad...
Vi var sugna på baslådan till våran 70bil, men säljaren sa att det är mycket pengar för det ljudet man får, ca 3500:-
När jag fråga om efter montering av volvos woofer, sa han att det är dyrt och inget man gör i efterhand.

Rådet var att skaffa en aktiv baslåda och eftermontera den med hjälp av div kablar som kan paras ihop med bilens orgenal anslutningar. (Det finns trådar om detta i media delen)

Priset för det startar nog på ca 2papp och klättrar uppåt, men det blir mycket BAS utan att göra någon konstig "epa traktor" koppling!

Detta skal jag titta närmare på om ljudet är på tok för klent, och när tid och ork finnes..
Användarvisningsbild
av henka35
#158014
Jag prutade till mig en subwoofer när jag beställde min V70II
Om det går att eftermontera så brukar det bli en dyr historia.
Hade planer på att eftermontera i min V70N men det hade kostat väldigt mycket.
av Bitez
#158069
Fraz skrev:
Bitez skrev:Vet ngn om det går att eftermontera woofer till high performance paketet???? Och om det går, cirkus kostnad...
Vi var sugna på baslådan till våran 70bil, men säljaren sa att det är mycket pengar för det ljudet man får, ca 3500:-
När jag fråga om efter montering av volvos woofer, sa han att det är dyrt och inget man gör i efterhand.

Rådet var att skaffa en aktiv baslåda och eftermontera den med hjälp av div kablar som kan paras ihop med bilens orgenal anslutningar. (Det finns trådar om detta i media delen)

Priset för det startar nog på ca 2papp och klättrar uppåt, men det blir mycket BAS utan att göra någon konstig "epa traktor" koppling!

Detta skal jag titta närmare på om ljudet är på tok för klent, och när tid och ork finnes..
hmm... Skulle tycka det vore jätte intressant om du delade med dig av kunskapen du får efter forskning inom området.

Jag tycker iof. inte att ljudet är "klent.." men kunde vara lite mera tryck i
av Pachipachihand
#158087
problemet är ju att du inte får det lika snyggt heller,monterad under last golvet det är ju väldigt smidigt,och förstör inte bilens lastförmåga.
av haer
#158842
Jag har aktivt valt bort att ta med sub i beställningen. Lyssnar mycket på musik och är kräsen. Suben brukar ha bekymmer med att hänga med och passar bäst som en effekt till tex hemmabio. Har jag gjort fel? :???:
Användarvisningsbild
av Fraz
#158852
haer skrev:Jag har aktivt valt bort att ta med sub i beställningen. Lyssnar mycket på musik och är kräsen. Suben brukar ha bekymmer med att hänga med och passar bäst som en effekt till tex hemmabio. Har jag gjort fel? :???:
Tycker inte du gjort fel i att skippa woofer´n då ja tycker det är mycket pengar för en sub på ca 6". Det blir skillnad i ljudet i kupén med volvos sub, men du får ju inte plåten att skaka direkt!..
Ja ska satsa på en aktiv låda som får monteras snyggt i skuffen. Vet att lastutrymmet blir lidande men ska välja en så liten låda som möjligt och inte någon jätte låda med tre 12" basar på 200 liter..

Håller på att samla information om detta ämne, så jag kommer skriva när något nytt dyker upp. Om någon är intreserad.
/Fraz
Användarvisningsbild
av VolvoBM
#159698
Fraz skrev: Håller på att samla information om detta ämne, så jag kommer skriva när något nytt dyker upp. Om någon är intreserad.
/Fraz
Ja, tack. Framför allt hur du kopplat in allt (anslutningspunkter) och vilka problem som du stött på.
av Bitez
#161101
Jag är också intresserad av lite mera info om det här. Jag tror inte att jag är speciellt kräsen när det gäller subben, i min gamla V70N så hade jag vad som kallas för premium sound idag, alltså dolby surround prylen med subben.

Jag säger bara WOW, var mycket nöjd med detta, så ngnting i närheten skulle räcka för att jag ska vara nöjd, dock så tycker jag att basen i High performance är liii..te för klent.
Användarvisningsbild
av Fraz
#161134
Bitez skrev:Jag är också intresserad av lite mera info om det här. Jag tror inte att jag är speciellt kräsen när det gäller subben, i min gamla V70N så hade jag vad som kallas för premium sound idag, alltså dolby surround prylen med subben.

Jag säger bara WOW, var mycket nöjd med detta, så ngnting i närheten skulle räcka för att jag ska vara nöjd, dock så tycker jag att basen i High performance är liii..te för klent.
Ja tycker volvo har gort ett bra jobb med ljudet v70 II. Jag har high performance och det funkar bra till radio och normalt musik lyssnande. Har suttit en stund och stält in ljudet i EQ menyn och jag är nöjd.
Men det blir en bas senare i skuffen, dels för att avlasta dom övriga högtalarna, och att höja ljudbilden lite.

Då blev luftfiltret bytt och det gamla tv&au[…]

Nåt speciellt du undrar om? Har lagt in den […]

Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]

Köpråd V60 etanol

Ja en V70FT hade kanske gått till TS med ja,[…]