Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
S80 är testad av USAs motsvarighet till Euro Ncap och fick högsta betyget som finns "Topp pick safety award"!
Användarvisningsbild
av tjotto
Euro n'cap brukar inte testa kombibilar, bara sedaner. Det gör ju att det saknas lite tester där på volvo.
av klabban
XC90_Executive skrev:S80 är testad av USAs motsvarighet till Euro Ncap och fick högsta betyget som finns "Topp pick safety award"!
Någon som vet om USAs motsvarighet ställer samma höga krav som Euro Ncap numera?

Har för mig att det var en KIA som man gjorde reklam för där det stod "Ncap 5 stärnor" eller liknande. Det som inte alla tänkte på var att ordet "Euro" saknades i annonsen och enligt en artikel i Teknikens Värld så motsvarde det tre stjärnor i Euro Ncap om jag inte missminner mig.

Kan dock tänka mig att kraven är högre idag!
Användarvisningsbild
av s70 2,5
Jag förstår inte att Volvo ser till att ha ett krocktest direkt när man släpper en ny bilmodell, De borde kunna sälja flera bilar enligt min mening. Volvo S80 och V70 är i grunden samma bil därav skulle ett krocktest av s80in kunna räcka till för att även marknadsföra V70in.
av Steff 99
Jag förstår inte att Volvo ser till att ha ett krocktest direkt när man släpper en ny bilmodell, De borde kunna sälja flera bilar enligt min mening. Volvo S80 och V70 är i grunden samma bil därav skulle ett krocktest av s80in kunna räcka till för att även marknadsföra V70in.
Volvo kan presentera hur många krocktester som helst innan en modell släpps, men det är inte Volvo som bestämmer vilken modell eller när EuroNCAP testar den
EuroNCAP är en oberoende sammanslutning som gör en opartisk bedömning av krocksäkerheten.
Inget som görs för att vinna marknadsandelar för en enskild fabrikant.
av agb007
Förvånande att det tar så lång tid att få till

Senaste testade Volvon är C30:n

5 stjärnor för förare
4 stjärnor för barn
1 stjärna för gående

Räkna med att S80 blir en 5:a finns inte en möjlighet att Volvo släpper en bil utan fem där
av haer
Varför ingen sidokrockkudde i baksätet, finns inte ens som option. Är det inte bra för barn i baksät?
Användarvisningsbild
av Funk
Du har ju IC (inflatable curtain) som täcker även baksätet. Airbag i själva baksätet fungerar inte, sitter man tre i baksätet så sitter man på dem... I fram sitter man längre ifrån stolpen/dörren så de få plats. Dessutom är skyddsburen stabilare i bak eftersom hjulhusen och C-stolpen sitter mer jämte sittplatserna.

/Thomas

Med tanke på att golfklass är normen n&[…]

Hej, Vill börja med att säga tack fö[…]

Byta batteri..

Hej.. Kan man byta batteri på en Volvo V60[…]

Färg på krom

IMG_1853.jpeg Finns de något sätt at[…]