Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pachipachihand
Har tillslut bestämt mig att det blir en V70 av nyaste modell. Trodde först att så aldrig skulle bli fallet,men man har vant sig lite mera vid designen och jag tycker rent ut av att den är rätt snygg! Interiörer känns rejält uppfrächad,om man sen sätter sig i dess föregångare så känns den plötsligt mkt äldre än vad den egentligen är. Var helt inne på S80 först men v70 är ju så mkt mer praktisk. Enda aktuella motoralternativen för mig handlade om D5 awd och T6 AWD. Lotten föll tillslut på T6 då den faktiskt är väldigt (nåja..) prisvärd med summun och automat som standard mm.

Så här har jag tänkt att bilen kommer se ut :

V70II T6 AWD SUMMUN

*Titanium Grå metallic 455

Klädsel:Prestige Quartz/Mörkgrå Läder E108

Tillvalen som jag valt:

*Fälgar:Aluminiumhjul, Meissa Silver bright 245/45 R17

*Nyckelavstängning av passagerarkrockkudde

*Blåtandssynkronisering med handsfree för ficktelefon

*Ljudanläggning High Performance, utan hörlurs uttag

*Subwoofer, 2X130W

*Textilmattor 4 st. för kupen

(Finns det något som jag verkligen missat,som man inte kan leva utan?)

Bild

Som vanligt med mig så dröjjer det nog inte länge innan jag börjar bygga om bilen,räkna med 20" och lite mer godis till våren så räkna mer med något som detta:

Bild
Senast redigerad av 1 Pachipachihand, redigerad totalt 0 gånger.
av Rolle38
Gjorde samma iaktagelser som du, att V70II är så mkt nyare än V70N avseende ljudnivå och väghållning. Kort sagt komforten har höjts rejält.
Tycker du har fått med det som behövs, men jag kan rekommendera Herrgårdsvagnspaketet, som ger dig mycket för pengarna.
Om du kan, kolla dessutom in den färgen jag valt till min läderklädsel. Tycker den är läcker. men som säljaren påpekade: "antingen tycker kunderna att den är jätteläcker, eller också helt fel....."
Men innan du beställer kolla in den i verkligheten. Själv hade jag tänkt mig en silvermetallic, med den ljusbeiga konfigurationen med ljus ratt och allt, men föll för den röda....

Prel lev vecka för mig är 49. Har sålt min förra bil, och åker nu farsans gamla 740 -90 i avvaktan på leverans...

Min konfiguration:
Modell V70
Utförande SUMMUM
Motor 3.2 bensin 238hk
Växellåda 6-awd
Färg Titanium grå metallic 455
Klädsel/Inredning Cranberry/mörkgrå prestige läder e105
Nivåreglering, automatisk
Textilmattor 4 st. för kupen
Elmanövrerad baklucka
Progressiv hastighetsberoende servo
Mörkt tonade bakre,bakdörrar samt runt lastutr.
Sidodörrar o.bakre lastutr.med lam.glas o WRG
Eluttag 12 volt i lastutrymmet
Ljudanläggning High Performance,utan hörl.uttag
Eluppvärmda spolarmunstycken
Nyckelavstängning av passagerarkrockkudde
Alu.hjul"CANICULA",225/50 R17 Silver Bright
Blåtandssynkronisering m handsfree för ficktel.
Privatlåsning sv utrymmet under lastrumsgolvet
Senast redigerad av 1 Rolle38, redigerad totalt 0 gånger.
av matzen10
Ja, eftersom jag e lite "mossig" så skulle ju jag slå ett slag för stänkskydd ;-)..
Och progressiv servo e ju superskönt!

Dessutom skulle jag ha svårt att leva utan bränslevärmaren nu när jag blivit beroende ;-) Och elstolar om du delar bilen med en partner!

M V H
---> Matz
av Rolle38
Prel lev vecka 49.
av Rolle38
Glömde. Givetvis är stänkskydd beställda, men dom monteras av återförsäljaren tillsammans med dragkrok och elmotorvärmare.

Eluppvärmning i alla säten ingår i paketen.
Användarvisningsbild
av mattes
Pachipachihand skrev:Lotten föll tillslut på T6 då den faktiskt är väldigt (nåja..) prisvärd med summun och automat som standard mm.
Visst det ÄR mycket pengar men om man inte är så känslig för förbrukning så är det prisvärt.

Bra val :lol:
Användarvisningsbild
av tjotto
En helt onödig pryl är nyckelhandsfree, men otroligt smidigt. Kan bara rekomendera.
Användarvisningsbild
av Vi i femman
Glöm ej mugghållare bak, annars får ni inget armstöd bak
,en som vet den hårda vägen.
Användarvisningsbild
av Fraz
Har beställt en V70 II 2,4D summum med hergårdsvagns paket2.
Tror inte jag får med mugghållare bak då. Men vill ju ha armstöd bak! Hur sent kan man komma med tilläg i sin beställning tror ni?
AC & kylfläkt

Jag har då fått beställt en ERA k[…]

B230F går fett

Har nu täppt vacum läckaget men den g&ar[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Det låter väl då som att det kan […]

2 eller 3-polig vevaxelgivare ?

Tittar du på rätt givare i schemat? Kam[…]