Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pachipachihand
Har någon koll på detta som själv kanske beställt bil hur lång leveranstiderna är idag på en s80/v70? Vet att när jag tittade på en xc90 för något år sedan var väntetiden på 6-8 månader. Vet inte om nya v70 är lika populär men det vore skönt att slippa vänta allt för länge. Beror det även på vilken motor man väljer?
av ZpeedFreak
Beställde själv en ny V70 D5 Automat för ca två veckor sedan och har fått besked om leverans v49 (Det står v48 hos volvo men säljaren säger att det betyder v49 hos dom). Alltså ca 6-7 veckors leverans. Men det verkar hänga lite på vad man väljer för paket och tillval och självklart motor.
av Pachipachihand
ZpeedFreak skrev:Beställde själv en ny V70 D5 Automat för ca två veckor sedan och har fått besked om leverans v49 (Det står v48 hos volvo men säljaren säger att det betyder v49 hos dom). Alltså ca 6-7 veckors leverans. Men det verkar hänga lite på vad man väljer för paket och tillval och självklart motor.

Ok,grattis till fin bil! Mindre än 2 månaders leveranstid är ju väldigt bra. Hade räknat med 4 månader i värsta fall men skönt att det verkar vara mkt bättre än så
av Goldbeach
Pachipachihand skrev:Har någon koll på detta som själv kanske beställt bil hur lång leveranstiderna är idag på en s80/v70? Vet att när jag tittade på en xc90 för något år sedan var väntetiden på 6-8 månader. Vet inte om nya v70 är lika populär men det vore skönt att slippa vänta allt för länge. Beror det även på vilken motor man väljer?
Jag beställde en S80 D5 i fredags, prelimärt leveransdatum första veckan i december. Enligt min säljare satsar dom lite extra på dieslarna i produktionen nu, för att hinna leverera så många dieslar som möjligt innan årsskiftet då man åker på 6000:- mer i skatt.
Användarvisningsbild
av nike69
jag beställde min 2.0F i juni och den är enligt volvo leveransklar v50 ,
om dom nu hinner få den klar ;)
av ZpeedFreak
När jag pratade med min säljare förra veckan så sa han att Volvo hade gått ut med ett meddelande om att alla som beställde en dieselbil till och med den 26 oktober skulle garanteras registrering innan årsskiftet. Det tyder på att de förmodligen prioriterar dieselbilar i produktionen just nu och att de som beställer en bensinare idag kommer att få vänta tills åtminstone i januari.
Användarvisningsbild
av henka35
Det ser ut som att jag hinner få min V70 2.0D innan 2008. Den beställdes 26 september. Jag pratade med min försäljare idag, och han sa att bilen hinner bli reggad i år.
av mojja
Beställde min v50 D5a manuell i juli får vänta på den tills v5 nästa år. Känns piss faktist skulle gärna haft den tidigare kan inte förstå varför vissa verkar ha en sån otrolig tur medans andra som jag får vänta nästan ett halvår:(

//mojja
Användarvisningsbild
av Fraz
Hej.
Jag beställde min v70II 2.4D i Oktober. Säljare hoppades att han kunde ställa på den innan 1 Januari så vi får skattelättnaden på 6 000:-
men den kanske inte kunde levereras fören vecka två/tre i Januari.
Användarvisningsbild
av tjotto
mojja skrev:Beställde min v50 D5a manuell i juli får vänta på den tills v5 nästa år. Känns piss faktist skulle gärna haft den tidigare kan inte förstå varför vissa verkar ha en sån otrolig tur medans andra som jag får vänta nästan ett halvår:(

//mojja
Kontakta din säljare och fråga med tanke på det Zpeedfreak skriver. Jag har oxå hört detta om 26 oktober. Samtalet kan ju löna sig, vem vet...

Min V90 D4 med adblue har på ett år oc[…]

V60 T3 -2011 Turbo laddar inte

Min lösning för framtida ”sök[…]

Vibrationer vid gaspådrag C70

Däcken kanske? Du har inte fel fälgar oc[…]

Kolla hos HK Bildemontering i Nykyrka, de har h&ou[…]