Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Min V70 D5 Summum Automat kommer om cirka 2 veckor till handlaren :)

Sitter och kollar lite på volvocars.se och hittar denna ratten:
Bild

Vilken jag tycker ät betydligt snyggare än orginal läderratt som sitter i.
Denna är alltså tillbehör till gamla V70 modellen fast modellår 2008. (Lite vimsigt :???: )
Så min fråga är rätt given ?
Kan man montera i gamla V70 ratten i nya V70in ?

Har fast telefon, volvo orginal om det spelar nån roll.
Användarvisningsbild
av Bothner
Jag fick svaret nej när jag försökte hos bilia. Olika datakomunikation!???
av DanneE
Bothner skrev:Jag fick svaret nej när jag försökte hos bilia. Olika datakomunikation!???
Jag fick också svaret nej.

Men har hört rykten om att någon monterat XC90 Sportratt i S80 II

Borde väl vara samma visa i S80 II och V70 II varjefall?
Användarvisningsbild
av tjotto
Hade sportratten i min V70N, den är otroligt trevlig att hålla i!!!!
Den jag har idag i v70II är mycket mer alldaglig...ett byte skulle inte vara dumt men jag tror heller inte att det går. Om det hade gått så är det nog för stor kostnad då även airbagen måste bytas. Tyvärr.
av DanneE
Jag ska kolla upp detta nogare, enligt en källa ska Volvo i Värnamo bytt ut en standard S80 II ratt mot en XC90 Sportratt.
Pga. att kunden verkligen ville.. Kostnad vet jag inte :???:

S80II & V70II är väl samma saker antar jag ?
av caradioa
Jag skulle göra samma sak om jag ens hade köpt en Volvo med denna nya plattform. Rattarna i nya V70 och S80 är inte alls lika snygga som i de föregående modellerna. Om det verkligen går att byta ratt så är som sagt frågan om airbagen kan fungera enligt tillverkarens spec. utan att nåt går snett.
av Pachipachihand
Det står ju på volvos sida att det är en xc90 sport ratt. Måste ju gå att byta även till s80 v70II. Står ju längst ned att även byte från 4 ekrad ratt till 3 går,men el kablage måste bytas.
av Knasen
Att byta xc90 sportratt till nya s80, v70 går inte både tekniskt och praktiskt. På xc90 så sitter ratten med splines, på s80 sitter den en sexkantig historia. Styrkollonen på s80 innehåller programvara så måste finnas för att kunna starta bilen.
av Pachipachihand
Knasen skrev:Att byta xc90 sportratt till nya s80, v70 går inte både tekniskt och praktiskt. På xc90 så sitter ratten med splines, på s80 sitter den en sexkantig historia. Styrkollonen på s80 innehåller programvara så måste finnas för att kunna starta bilen.

V70/s60 sportratt till nya v70 och s80 då kan det fungera?

Min V90 D4 med adblue har på ett år oc[…]

V60 T3 -2011 Turbo laddar inte

Min lösning för framtida ”sök[…]

Vibrationer vid gaspådrag C70

Däcken kanske? Du har inte fel fälgar oc[…]

Kolla hos HK Bildemontering i Nykyrka, de har h&ou[…]