Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
jag trodde man kunde koppla en iPod direkt till High Performance men man behöver en adapter... finns någon billigare lösning än att köpa Volvos för 4 000?
PH
av Volvo mitt val
perhall skrev:jag trodde man kunde koppla en iPod direkt till High Performance men man behöver en adapter... finns någon billigare lösning än att köpa Volvos för 4 000?
PH
Det går att koppla en iPod till High Performance (i alla fall i S80). Om man vill ha all information och möjlighet att manövrera över radions system måste man ha en speciell programvara.

Jag kopplas min iPod till radion utan problem
av perhall
Volvo mitt val skrev:
perhall skrev:jag trodde man kunde koppla en iPod direkt till High Performance men man behöver en adapter... finns någon billigare lösning än att köpa Volvos för 4 000?
PH
Det går att koppla en iPod till High Performance (i alla fall i S80). Om man vill ha all information och möjlighet att manövrera över radions system måste man ha en speciell programvara.

aha, utan adapter direkt i mittarmstödet?
PH
av Goldbeach
Volvo mitt val skrev:
PH

Vad kostar programvaran? (Och vad kostar eventuell sladd som behövs?)
av DanneE
Sugen på mer info angående detta också!
av Volvo mitt val
DanneE skrev:Sugen på mer info angående detta också!
Enligt vad jag erfarit behöver man minst High Performance anläggning. Programvaran kostar, tror jag, c:a 3.500:-
av DanneE
Helt sjukt att det ska kosta 3500:- att programera om menar du ?

High Performance ljudet har jag i min.

Det blir nog att köra iPoden via AUX-uttaget istället.
Användarvisningsbild
av tjotto
Det monteras en adapterkabel som kommer ut facket mellan förarstolarna. Här kan man montera iPod eller usbminne. Det är nog monteringen som kostar mest.
av Volvo mitt val
Det finns redan ett utag i förvaringslådan mellan stolarna på S80N . Vd jag förstår behövs endast omprogramering.
Användarvisningsbild
av tjotto
Volvo mitt val skrev:Det finns redan ett utag i förvaringslådan mellan stolarna på S80N . Vd jag förstår behövs endast omprogramering.
Det är aux-ingången du har där väll?
Om du vill kunna styra ipoden från stereon så måste du ha bottenkontakt till ipoden...på volvos sida ser du kabeln jag menar...
http://www.volvocars.se/All-Cars-MY08/V ... ipment.htm

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]

På bilderna ser det bra ut men om du vill ta[…]