Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Goldbeach
Jag hittade en ny sida på volvocars.se, där det framgår vilka mobiler som funkar och vilka som eventuellt inte funkar med Volvos tillval bluetooth handsfree. Sidan finns här: http://www.volvocars.se/footer/about/mi ... compat.htm

Där framgår det att SonyEricsson P990i inte går att koppla ihop med bluetooth handsfree. Är det någon som vet om det stämmer? Är det någon som fått det att funka?
av Putte^
Den listan är inte speciellt ny, men en teori kan vara att den inte kan syncas pga p910, 990 och P1i använder sig av Symbian som operativsystem.

Bara en gissning från min sida, men är tyvärr en hel del som inte fungerar med Symbian.
av Nordan
Det stämmer, det funkar inte med symbian.
Användarvisningsbild
av rejsbo
Aj fan. jag som beställde med lilla bluetooth-enheten... Hoppas den funkarr till min Nokia N95...??
av Petzzon
P1i Fungerar i stort sett helt utmärkt även om volvo inte har med den i sin gamla lista! Det enda som ej fungerar är senast slagna nummer samt mottagna nummer.
Men adressbok och samtal fungerar utmärkt.
av Goldbeach
Men P1 är inte baserad på Symbian? Eller?
Användarvisningsbild
av mattes
Goldbeach skrev:Men P1 är inte baserad på Symbian? Eller?
Oh jodå, samma version av Symbian i P1i som i P990
Användarvisningsbild
av rejsbo
Vet nån hur det är med N95:an då ??
Användarvisningsbild
av rejsbo
Ang Bluetooth i nya V70:
Jag hade mjukvara V11.0.026 i min N95, det funkade inget bra. Mobilen startade om när jag svarade på ett samtal, men efter uppdatering till 12.0.013 funkar det klockrent....:-) Skitbra funktion i bilen.
N73 funkar bra utan uppdatering.
6680 funkar inte alls... Jag ska testa att uppdatera mjukvaran i den, och återkomma..

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]