Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Har en xc 70 2014 som börjat läcka bromsolja vid anslutningen till /övergången till röret som går in till urtrampningslagret.
Dör röret går in in i plastprylen med luftnippeln finns där ett clips dra ut för att få lös röret där har jag läckage inte stort men tillräckligt.
Så frågan är den vart hittar man tätning plus clips till detta eller kmpl ledning från kopplingscylinder (räcker med tätning och clips)jag hittar inte detta nånstans så tips om vart man kan hitta detta skulle varit värdefullt att få tips om.
viewtopic.php?f=56&t=187747

Ny o-ring borde man väl kunna köpa hos någon välsorterad maskinfirma? :-)
Slappt att Volvo inte har sånt upplagt som reservdel..
av soniz1
Ja oring kan jag nog ragga upp men skulle även behövt ett nytt clips ,och precis, märkligt att inte detta finns som reservdel , eller gör de det .....?
Användarvisningsbild
av Erik Å
Fixa ett foto på clipset och kör en google bildsök. Det är säkert en standardpryl som går att köpa på nätet :-)
Komplett rör bör du kunna leta upp i sprängskisserna på Volvopartswebstore.com. Sen kan man googla på artikelnumret. Kanske går att hitta hos Skandix också..

Undrar om ett clips till Saab passar? :-D (jag googade låsclips kopplingshydraulik och detta kom upp..)
https://folkraceshop.se/reservdelar/dri ... shydraulik

Prova att spara ner och göra en google bildsökning på denna bild (saab-clipset från folkraceshop)
Det dyker upp en hel del liknande saker :-) En del påstås vara till Volvo..
__clips.jpg
__clips.jpg (8.61 KiB) Visad 37 gånger
Edit, kan det vara Volvo 9181827? Det var en av träffarna i bildsökningen.
Kolla här, tryck "What it fits" och "Show more". XC70 2014 verkar inte vara med i listan på just detta men då finns det ju iallafall hopp om att clipset finns att köpa hos Volvo. Du får leta i sprängskisserna för rätt årgång ;-)
https://www.volvopartswebstore.com/prod ... 81827.html
Läckage kopplings hydraulik

Fixa ett foto på clipset och kör en goo[…]

@Yakumo213 , Vad jag vet, styrpinne för att […]

Överväger att köpa Michelin Primacy[…]

Vibration i ratt vid inbromsning

Började med att byta plats på fram och […]