Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

S80 2007, CD-växlaren har börjat ge ifrån sig missljud som överröstar samtal och stereon i 30 sekunder vid varje start. Jag försökte montera en begagnad cd-växlare rakt av, men då fick jag felmeddelande att kurvfunktionen i halvljusen inte fungerande samt mer förväntat att det inte gick att byta inmatning t.ex FM, USB etc. Min CEM är för gammal för att p3tool ska kunna dekryptera MOST security-koden och slå av ITP.

I och med att kurvljusen lade av undrar jag om IAM styr andra funktioner och vad som krävs för att byta cd-växlare, skulle det gå att bara ladda om mjukvaran eller måste man både slå av ITP /och/ ladda om? Eller går det ens att byta IAM till en beg? Jag vill huvudsakligen bara att den ska sluta låta så fruktansvärt vid varje start. Jag har försökt googla men hittar då bara trådar om byte IAM->IHU och liknande navigerings-eftermonteringstrådar som inte hade samma problem som mig med monteringen vad jag förstod.

Volvos var lagom i styrka, köpte Kina greje[…]

Har bara hänt i Tyskland vad jag vet när[…]

Inte lätt för bilindustrin med dessa sna[…]

S80 2007, CD-växlaren har börjat ge ifr&[…]